Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos između kompleksnosti struktura i jezičnoga znanja stranoga jezika

Vildana Dubravac ; Sveučilište u Zenici
Višnja Pavičić Takač ; Filozofski fakultet u Osijeku


Puni tekst: engleski pdf 315 Kb

str. 577-598

preuzimanja: 709

citiraj


Sažetak

Ovaj članak izvješćuje o istraživanju uloge kompleksnosti jezičnih struktura u razvoju eksplicitnoga i implicitnoga znanja stranoga jezika. S obzirom na nalaze ranijih istraživanja da različita obilježja struktura predstavljaju važan čimbenik pri razvoju eksplicitnoga i implicitnoga znanja, kompleksnost ciljnih struktura u ovom je istraživanju različita. Implicitno je znanje mjereno usmenim testom imitacije, a eksplicitno vremenski neograničenim testom prosudbe gramatičke točnosti rečenica i testom metalingvističkoga znanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 206 ispitanika, bosanskih učenika engleskoga kao stranoga jezika. Sto ispitanika jesu učenici koji završavaju osnovnu školu (starosti 14-15 godina), a 106 učenici koji završavaju srednju školu (18-19 godina). Rezultati pokazuju da razina eksplicitnoga i implicitnoga znanja varira ovisno o kompleksnosti ciljnih struktura. Međutim rezultati također pokazuju da, ovisno o tome analizira li se razvoj eksplicitnoga ili implicitnoga znanja, postoje razlike u težini struktura. Strukture koje su jednostavne u smislu razvoja eksplicitnoga znanja mogu biti teške za razvoj implicitnoga znanja i obrnuto.

Ključne riječi

strani jezik; eksplicitno znanje; implicitno znanje; jednostavne strukture; kompleksne strukture

Hrčak ID:

112233

URI

https://hrcak.srce.hr/112233

Datum izdavanja:

2.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.840 *