Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ZNANJE I KVALITETA - UVJET KONKURENTNOSTI HOTELIJERSTVA HRVATSKE

Kristina Črnjar orcid id orcid.org/0000-0002-7137-4232 ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Ana-Marija Vrtodušić Hrgović ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija


Puni tekst: hrvatski pdf 228 Kb

str. 65-81

preuzimanja: 3.012

citiraj


Sažetak

Radi podizanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, posebnu pažnju treba posvetiti čimbenicima koji mogu utjecati na povećanje konkurentnosti hotelijerstva. U ovom ćemo radu istaknuti sustave upravljanja kvalitetom i znanjem. Poveznica između znanja i sustava kvalitete očituje se direktno, jednim od osnovnih načela na kojima se temelje sustavi upravljanja kvalitetom, a to je investiranje u znanje. Kako bi se utvrdila razina primjene sustava kvalitete u hotelijerstvu Republike Hrvatske, kao i utjecaj pojedinih aspekata na ostvarivanje konkurentske prednosti hotelijerstva Republike Hrvatske među kojima i kvalitete i znanja, provedena su dva empirijska istraživanja. Uz analizu primjene sustava kvalitete u hrvatskom hotelijerstvu, cilj je prvog istraživanja bio i utvrditi postoje li razlike s aspekta mjerenja i ocjenjivanja zadovoljstva zaposlenika te ulaganja u njihov trening i obrazovanje između certificiranih i necertificiranih poduzeća. Drugo
istraživanje analizira koji aspekti, prema mišljenju hotelskih menadžera, imaju najvažniju ulogu u postizanju konkurentnosti.
Rezultati prvog istraživanja pokazuju da 39% od ukupno 31 anketiranog hotelskog poduzeća primjenjuje sustave kvalitete u skladu s međunarodnim standardom ISO 9001:2008. Poduzeća koja imaju certifikat u većoj mjeri analiziraju zadovoljstvo svojih zaposlenika i ulažu u trening i obrazovanje u odnosu na poduzeća koja nemaju certifikat. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu uvođenja navedenih aktivnosti, i to u poduzećima koja nemaju certificiran sustav kvalitete. Analizom utjecaja različitih aspekata, među kojima su kvaliteta i znanje na ostvarivanje konkurentske prednosti hotelskog poduzeća,došlo se do saznanja da veliki utjecaj imaju znanje, vještine i sposobnost zaposlenika. Rezultati upućuju na zaključak da su znanje i kvaliteta uvjet ostvarivanja održive konkurentske prednosti hotelijerstva Republike Hrvatske.

Ključne riječi

upravljanje znanjem; upravljanje kvalitetom; konkurentnost; hotelijerstvo; ISO 9001:2008

Hrčak ID:

112691

URI

https://hrcak.srce.hr/112691

Datum izdavanja:

20.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.307 *