Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Međukulturna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika

Jasna Novak-Milić
Milvia Gulešić-Machata


Puni tekst: hrvatski pdf 124 Kb

str. 69-82

preuzimanja: 1.372

citiraj


Sažetak

Početno učenje i usvajanje hrvatskoga kao stranoga i drugoga jezika podrazumijeva svladavanje niza gramatičkih i leksičkih činjenica, ali i postizanje određene razine međukulturne sposobnosti ili kompetencije. Međutim, poučavanju se i razvijanju te kompetencije u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika i drugoga jezika pridaje nedovoljna pozornost. Suvremeni pristupi nastavi stranoga i drugoga jezika zahtijevaju aktivniju ulogu i nastavnika i učenika u postizanju međukulturne kompetencije, koja se u današnje vrijeme opće globalizacije nameće kao jedan od najvažnijih ciljeva općega odgoja i obrazovanja, pa tako i nastave jezika. U članku se iznose opće činjenice o međukulturalnoj kompetenciji i osnovnim načelima njezina poučavanja, ali i mogućnostima primjene postojećih okvira i pristupa u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika i drugoga jezika.

Ključne riječi

međukulturna kompetencija; drugi jezik; strani jezik; glotodidaktika

Hrčak ID:

10867

URI

https://hrcak.srce.hr/10867

Datum izdavanja:

30.9.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.162 *