Izvorni znanstveni članak
Refleksije obrazovnih modela učitelja razredne nastave na elemente glazbenih kompetencija
Lidija Nikolić
; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Gordana Ercegovac-Jagnjić
; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Blanka Bogunović
; Faculty of Musical Arts, University of Belgrade
Sažetak
Istraživanjem se željelo ispitati kako godine radnog iskustva utječu na glazbene kompetencije učitelja razredne nastave, s ciljem ukazivanja na nužnost kvalitetnoga glazbenog obrazovanja na studiju. Ono bi trebalo omogućiti stjecanje stručnih znanja i vještina kao preduvjeta kvalitetne glazbene nastave u nižim razredima općeobrazovne škole i stvaranja čvrstih temelja za usavršavanje u različitim oblicima cjeloživotnog obrazovanja.
Želeći utvrditi povezanost elemenata glazbenih kompetencija učitelja i značajnost razlika u odnosu na opće varijable, provedeno je eksplorativno i deskriptivno istraživanje. Za to je oblikovan upitnik kojim je ispitano 405 učitelja zaposlenih u razrednoj nastavi. Rezultati su potvrdili kako nema povećanja glazbenih kompetencija u odnosu na radno iskustvo, ali su razlike prisutne prema stupnju obrazovanja. Učitelji s visokom stručnom spremom pokazali su bolje poznavanje i primjenu sadržaja predmetne metodike i višu samoprocjenu te potvrdili učinkovitost tog modela studija.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; glazbene kompetencije; metodika glazbene kulture; obrazovanje učitelja
Hrčak ID:
113282
URI
Datum izdavanja:
20.12.2013.
Posjeta: 2.548 *