Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Novi pristupi računalno potpomognutom podučavanju teme vjerojatnosti s pomoću Buffonova problema

Suat Aşkın ; Faculty of Economics and Administrative Sciences, Adiyaman University


Puni tekst: engleski pdf 1.160 Kb

str. 1099-1120

preuzimanja: 512

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 1.160 Kb

str. 1099-1120

preuzimanja: 457

citiraj


Sažetak

Tema 'vjerojatnosti' nije uključena u osnovnoškolske silabe u Rusiji. No, kako se u Rusiji nedavno započeo provoditi bolonjski proces, rusko Ministarstvo znanosti planira uvesti određene promjene u obrazovni sustav. Temeljni cilj takvih promjena jest podučavanje teme 'vjerojatnosti' u osnovnim školama u Rusiji. Ta je tema uključena u silabe osmih razreda u turskom edukacijskom sustavu. U Rusiji se taj predmet, koji je uključen u silabe nekih škola, podučava jednu godinu. Cilj je ovoga istraživanja pokazati da će se taj predmet učinkovitije podučavati u ruskom i turskom obrazovnom sustavu ako se koristi računalno potpomognut sustav za razliku od podučavanja tradicionalnim metodama. Kako bi se ta tema analizirala, pokušalo se riješiti problem Buffonove igle u 'Reno Simulation' programu. Taj je simulacijski program izabran zbog toga što sadrži predmet vjerojatnosti. Program također olakšava analizu predmeta vjerojatnosti. Osim toga, može se reći da je Reno program, na neki način, simulacijski alat za događaje geometrijske vjerojatnosti te da predstavlja čvrstu i fleksibilnu platformu za simulacijske procedure. Program sadrži koncepte oprimjeravanja koji se mogu upotrijebiti kao temelji na kojima se mogu izgraditi različiti scenariji, a simulacije tih modela mogu se lako prikazati u kombinaciji s njihovim algoritmima. Za eksperiment je iz skupine primjera predmeta vjerojatnosti u „Reno Simulation“ programu izabran problem Buffonove igle. Po završetku eksperimenta utvrđeno je da je računalno potpomognuto podučavanje teme vjerojatnosti s pomoću problema Buffonove igle učinkovitije od podučavanja tradicionalnim metodama. Uz pomoć računalno potpomognutog podučavanja ponašanje ruskih i turskih učenika bilo je pozitivno razvijeno.

Ključne riječi

računalno potpomognuto podučavanje; osnovnoškolsko obrazovanje; matematika u obrazovanju; vjerojatnost

Hrčak ID:

113281

URI

https://hrcak.srce.hr/113281

Datum izdavanja:

20.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.999 *