Pregledni rad
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole
Ana Širanović
; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 215 Kb
str. 191-201
preuzimanja: 1.680
citiraj
APA 6th Edition
Širanović, A. (2012). Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 191-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113438
MLA 8th Edition
Širanović, Ana. "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 191-201. https://hrcak.srce.hr/113438. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Širanović, Ana. "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 191-201. https://hrcak.srce.hr/113438
Harvard
Širanović, A. (2012). 'Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 191-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113438 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Širanović A. Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):191-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113438
IEEE
A. Širanović, "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 191-201, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113438. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 106 Kb
str. 202-202
preuzimanja: 336
citiraj
APA 6th Edition
Širanović, A. (2012). Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 191-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113438
MLA 8th Edition
Širanović, Ana. "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 191-201. https://hrcak.srce.hr/113438. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Širanović, Ana. "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 191-201. https://hrcak.srce.hr/113438
Harvard
Širanović, A. (2012). 'Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 191-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113438 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Širanović A. Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):191-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113438
IEEE
A. Širanović, "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 191-201, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113438. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 120 Kb
str. 203-203
preuzimanja: 304
citiraj
APA 6th Edition
Širanović, A. (2012). Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 191-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113438
MLA 8th Edition
Širanović, Ana. "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 191-201. https://hrcak.srce.hr/113438. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Širanović, Ana. "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 191-201. https://hrcak.srce.hr/113438
Harvard
Širanović, A. (2012). 'Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 191-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113438 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Širanović A. Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):191-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113438
IEEE
A. Širanović, "Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 191-201, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113438. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na život nekog društva. Stoga je globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, koji se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju velik transformativni potencijal. Škola koja se brine za najbolji interes svojih učenika i pritom osobitu pozornost posvećuje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, je interkulturno osjetljiva. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, koji karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim prihvaćanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, njezina temeljna odrednica. U zaključnom dijelu rada otvara se pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacije tog pitanja na odgoj i obrazovanje.
Ključne riječi
interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji
Hrčak ID:
113438
URI
https://hrcak.srce.hr/113438
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.036
*