Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika

Davor Mikas ; Dječji vrtić Cvrčak, Solin


Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb

str. 83-99

preuzimanja: 4.813

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 128 Kb

str. 100-100

preuzimanja: 353

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 105 Kb

str. 101-101

preuzimanja: 443

citiraj


Sažetak

Emocionalni i ponašajni problemi glavni su uzroci smanjenog školskog postignuća učenika. Istraživanje koje smo proveli imalo je za cilj utvrditi udio i značaj pojedinih prediktora u strukturi školskog neuspjeha. Istraživanje je provedeno u pet osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije. Obuhvaćeno je 427 učenika u 22 razredna odjela sedmog i osmog razreda. Najznačajniji utjecaj na školski uspjeh učenica imaju problemi pažnje, tjelesni problemi, problemi mišljenja, povučenost, tjeskoba/depresivnost, agresivno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Na školski uspjeh dječaka (učenika) primarni utjecaj imaju problemi pažnje, tjeskoba/depresivnost, povučenost, delinkventno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Učenici i učenice koji imaju više različitih emocionalnih i ponašajnih problema, uglavnom postižu i slabije rezultate u školi. Nastavnici su se pokazali kao najpouzdaniji procjenitelji školskog uspjeha – u odnosu na ostale procjenitelje (roditelje i mlade) njihove procjene imaju značajnu prognostičku vrijednost.

Ključne riječi

CBCL; TRF; YSR; učenici; nastavnici; roditelji; školski uspjeh; adolescencija; internalizirani problemi; eksternalizirani problemi

Hrčak ID:

113443

URI

https://hrcak.srce.hr/113443

Datum izdavanja:

20.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 9.903 *