Izvorni znanstveni članak
Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika
Davor Mikas
; Dječji vrtić Cvrčak, Solin
Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb
str. 83-99
preuzimanja: 4.813
citiraj
APA 6th Edition
Mikas, D. (2012). Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 83-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113443
MLA 8th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443
Harvard
Mikas, D. (2012). 'Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 83-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113443 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Mikas D. Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):83-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443
IEEE
D. Mikas, "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 83-99, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 128 Kb
str. 100-100
preuzimanja: 353
citiraj
APA 6th Edition
Mikas, D. (2012). Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 83-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113443
MLA 8th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443
Harvard
Mikas, D. (2012). 'Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 83-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113443 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Mikas D. Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):83-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443
IEEE
D. Mikas, "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 83-99, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 105 Kb
str. 101-101
preuzimanja: 443
citiraj
APA 6th Edition
Mikas, D. (2012). Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 83-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113443
MLA 8th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443
Harvard
Mikas, D. (2012). 'Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 83-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113443 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Mikas D. Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):83-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443
IEEE
D. Mikas, "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 83-99, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
Emocionalni i ponašajni problemi glavni su uzroci smanjenog školskog postignuća učenika. Istraživanje koje smo proveli imalo je za cilj utvrditi udio i značaj pojedinih prediktora u strukturi školskog neuspjeha. Istraživanje je provedeno u pet osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije. Obuhvaćeno je 427 učenika u 22 razredna odjela sedmog i osmog razreda. Najznačajniji utjecaj na školski uspjeh učenica imaju problemi pažnje, tjelesni problemi, problemi mišljenja, povučenost, tjeskoba/depresivnost, agresivno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Na školski uspjeh dječaka (učenika) primarni utjecaj imaju problemi pažnje, tjeskoba/depresivnost, povučenost, delinkventno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Učenici i učenice koji imaju više različitih emocionalnih i ponašajnih problema, uglavnom postižu i slabije rezultate u školi. Nastavnici su se pokazali kao najpouzdaniji procjenitelji školskog uspjeha – u odnosu na ostale procjenitelje (roditelje i mlade) njihove procjene imaju značajnu prognostičku vrijednost.
Ključne riječi
CBCL; TRF; YSR; učenici; nastavnici; roditelji; školski uspjeh; adolescencija; internalizirani problemi; eksternalizirani problemi
Hrčak ID:
113443
URI
https://hrcak.srce.hr/113443
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 9.903
*