Pregledni rad
Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju
Iva Ćatić
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za odgojne i obrazovne znanosti
Puni tekst: hrvatski pdf 231 Kb
str. 175-187
preuzimanja: 5.567
citiraj
APA 6th Edition
Ćatić, I. (2012). Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 175-187. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113448
MLA 8th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 175-187. https://hrcak.srce.hr/113448. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 175-187. https://hrcak.srce.hr/113448
Harvard
Ćatić, I. (2012). 'Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 175-187. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113448 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Ćatić I. Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):175-187. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113448
IEEE
I. Ćatić, "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 175-187, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113448. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 106 Kb
str. 188-188
preuzimanja: 483
citiraj
APA 6th Edition
Ćatić, I. (2012). Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 175-187. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113448
MLA 8th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 175-187. https://hrcak.srce.hr/113448. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 175-187. https://hrcak.srce.hr/113448
Harvard
Ćatić, I. (2012). 'Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 175-187. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113448 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Ćatić I. Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):175-187. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113448
IEEE
I. Ćatić, "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 175-187, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113448. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 121 Kb
str. 189-189
preuzimanja: 351
citiraj
APA 6th Edition
Ćatić, I. (2012). Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 175-187. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113448
MLA 8th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 175-187. https://hrcak.srce.hr/113448. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 175-187. https://hrcak.srce.hr/113448
Harvard
Ćatić, I. (2012). 'Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 175-187. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113448 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Ćatić I. Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):175-187. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113448
IEEE
I. Ćatić, "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 175-187, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113448. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
Ovaj rad pokušava dati svojevrstan pregled suvremenih obrazovno-političkih te znanstveno-teorijskih tokova vezanih za problematiku kompetencija i kompetencijskog pristupa obrazovanju. Pri tome se polazi od pojmovnog određenja i prikaza različitih teorijskih pristupa pojmu ‘kompetencija’. Obrazovna politika prepoznaje se kao glavni zagovornik kompetencijskog pristupa obrazovanju, čiji je cilj identifikacija i selekcija ključnih kompetencija koje bi se trebale razvijati na svim stupnjevima odgojno-obrazovnog sustava kao njihova standardizacija, kako bi ih se moglo eksterno evaluirati. Pregledom domaće i strane literature na temu kompetencija u obrazovanju, i literature koja se odnosi na pojam obrazovanja općenito (obuhvaćajući sve stupnjeve odgojno-obrazovnog sustava) i literature koja se bavi problematikom obrazovanja učitelja, dolazi se do zaključka da su mišljenja znanstvenika o kompetencijama u obrazovanju duboko podijeljena. Naime, s jedne je strane službeno ili mainstream stajalište, u kojem se zagovara kompetencijski pristup obrazovanju i u skladu s time prihvaćaju se preporuke međunarodne i domaće obrazovne politike. S druge strane je kritički stav prema suvremenim reformskim zahtjevima za obrazovanjem usmjerenim na razvoj kompetencija i kreiranjem standardiziranog kurikuluma koji se temelji na kompetencijama. Glavni argumenti protivnika kompetencijskog pristupa obrazovanju jesu: prenošenje ekonomskih principa na odgoj i obrazovanje i usmjeravanje na učinkovitost; bihevioristička usmjerenost, reduciranost, rigidnost i ostale negativne posljedice koje ona povlači te produbljivanje socijalne nejednakosti, i na razini pojedinca i na razini društva u cjelini. Na kraju se predlaže i argumentira mogući put pomirenja među navedenim oprečnim pozicijama.
Ključne riječi
kompetencije; kompetencijski pristup obrazovanju; obrazovna politika; put pomirenja
Hrčak ID:
113448
URI
https://hrcak.srce.hr/113448
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 10.063
*