Izvorni znanstveni članak
Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave
Snježana Dubovicki
; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, Osijek
Puni tekst: hrvatski pdf 298 Kb
str. 205-219
preuzimanja: 2.597
citiraj
APA 6th Edition
Dubovicki, S. (2012). Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 205-219. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113457
MLA 8th Edition
Dubovicki, Snježana. "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 205-219. https://hrcak.srce.hr/113457. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Dubovicki, Snježana. "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 205-219. https://hrcak.srce.hr/113457
Harvard
Dubovicki, S. (2012). 'Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 205-219. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113457 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Dubovicki S. Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):205-219. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113457
IEEE
S. Dubovicki, "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 205-219, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113457. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 93 Kb
str. 220-220
preuzimanja: 323
citiraj
APA 6th Edition
Dubovicki, S. (2012). Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 205-219. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113457
MLA 8th Edition
Dubovicki, Snježana. "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 205-219. https://hrcak.srce.hr/113457. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Dubovicki, Snježana. "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 205-219. https://hrcak.srce.hr/113457
Harvard
Dubovicki, S. (2012). 'Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 205-219. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113457 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Dubovicki S. Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):205-219. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113457
IEEE
S. Dubovicki, "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 205-219, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113457. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 93 Kb
str. 221-221
preuzimanja: 340
citiraj
APA 6th Edition
Dubovicki, S. (2012). Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 205-219. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113457
MLA 8th Edition
Dubovicki, Snježana. "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 205-219. https://hrcak.srce.hr/113457. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Dubovicki, Snježana. "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 205-219. https://hrcak.srce.hr/113457
Harvard
Dubovicki, S. (2012). 'Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 205-219. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113457 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Dubovicki S. Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):205-219. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113457
IEEE
S. Dubovicki, "Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 205-219, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113457. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
U radu se istražuje poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Proučeni su udžbenici iz hrvatskoga jezika, matematike te prirode i društva koji se upotrebljavaju danas, a odobrilo ih je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa. Kako bi se utvrdilo potiče li se kreativnost u navedenim udžbenicima, istraženi su zadatci koji potiču i/ili ne potiču kreativnost i na temelju njih procijenjeno je pridaje li se kreativnosti u udžbenicima razredne nastave dovoljno važnosti. Analizirale su se i razlike između udžbenika koji su se rabili 80-ih godina 20. stoljeća te onih koji se upotrebljavaju danas. U posljednjem dijelu istraživanja posebno nas je zanimalo postoji li razlika u broju kreativnih pitanja s obzirom na predmet. Istraženo je 13 od 55 udžbenika koje je odobrilo Ministarstvo i 12 udžbenika koji su bili u upotrebi 80-ih godina te 12 163 zadatka koji se pojavljuju u udžbenicima. Od ukupnog broja proučenih zadataka, 10 730 ili 88,22% ne potiče kreativnost, a onih koji je potiču ima 1433 ili 11,78%. Rezultati istraživanja pokazuju da je razlika u broju zadataka koji potiču kreativnost u udžbenicima hrvatskoga jezika (16,96%) te prirode i društva (16,93%) vrlo mala, dok zadataka koji potiču kreativnost u udžbenicima matematike ima najmanje (1,69%). Uočeno je da se manji broj zadataka koji potiču kreativnost pojavljuje u udžbenicima iz 80-ih godina (480 ili 8,15%) nego u udžbenicima koji se danas upotrebljavaju (953 ili 15,17%). Podatci govore da se kreativnost i dalje nedovoljno potiče u udžbenicima razredne nastave te da treba provesti ozbiljnije rekonstrukcije pri njihovu metodičko-didaktičkom oblikovanju.
Ključne riječi
kreativnost; udžbenici razredne nastave; kurikulum; zadatci koji potiču kreativnost; zadatci koja ne potiču kreativnost
Hrčak ID:
113457
URI
https://hrcak.srce.hr/113457
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 6.336
*