Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21861/HGG.2013.75.02.06

Percepcija geografije kao znanosti i školskog predmeta

Neven Tandarić orcid id orcid.org/0000-0003-0161-3653 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, student 2. god. diplomskog nastavničkog studija Geografija i diplomskog istraživačkog studija Geografija, smjer Fizička geografija s geoekologijom
Ivan Tekić ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, mag. geogr. i student 2. god. diplomskog nastavničkog studija Geografija


Puni tekst: hrvatski pdf 606 Kb

str. 101-120

preuzimanja: 2.798

citiraj


Sažetak

Anketnim istraživanjem na uzorku od 1078 ispitanika iz svih županija Hrvatske, odabranih metodom snježne grude, ispitani su stavovi hrvatske javnosti o položaju geografije u sustavu znanosti i njezinoj povezanosti s drugim znanostima, važnosti geografije kao školskog predmeta, stečenim znanjima i vještinama na nastavi geografije te razumijevanju geografskog područja istraživanja. Dobiveni su odgovori analizirani s obzirom na dob ispitanika i vrstu završene srednje škole. Rezultati su pokazali da većina ispitanika geografiju smješta u interdisciplinarne znanosti, no u najvećem broju slučajeva ipak je povezuje s prirodnim znanostima. Pokazalo se i da se geografija pozitivno poima kao školski predmet s važnim ishodima učenja. Osim općenito pozitivnih stavova o geografiji kao školskom predmetu, pozitivna je i percepcija geografije kao znanosti, mada se pokazalo da je razumijevanje samog područja istraživanja geografije manjkavo te se u velikoj mjeri temelji na sadržajima koji se uče na satovima geografije.

Ključne riječi

percepcija geografije; geografija kao znanost; geografija kao školski predmet; metoda snježne grude

Hrčak ID:

113534

URI

https://hrcak.srce.hr/113534

Datum izdavanja:

15.1.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.371 *