Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21861/HGG.2013.75.02.06
Percepcija geografije kao znanosti i školskog predmeta
Neven Tandarić
orcid.org/0000-0003-0161-3653
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, student 2. god. diplomskog nastavničkog studija Geografija i diplomskog istraživačkog studija Geografija, smjer Fizička geografija s geoekologijom
Ivan Tekić
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, mag. geogr. i student 2. god. diplomskog nastavničkog studija Geografija
Sažetak
Anketnim istraživanjem na uzorku od 1078 ispitanika iz svih županija Hrvatske, odabranih metodom snježne grude, ispitani su stavovi hrvatske javnosti o položaju geografije u sustavu znanosti i njezinoj povezanosti s drugim znanostima, važnosti geografije kao školskog predmeta, stečenim znanjima i vještinama na nastavi geografije te razumijevanju geografskog područja istraživanja. Dobiveni su odgovori analizirani s obzirom na dob ispitanika i vrstu završene srednje škole. Rezultati su pokazali da većina ispitanika geografiju smješta u interdisciplinarne znanosti, no u najvećem broju slučajeva ipak je povezuje s prirodnim znanostima. Pokazalo se i da se geografija pozitivno poima kao školski predmet s važnim ishodima učenja. Osim općenito pozitivnih stavova o geografiji kao školskom predmetu, pozitivna je i percepcija geografije kao znanosti, mada se pokazalo da je razumijevanje samog područja istraživanja geografije manjkavo te se u velikoj mjeri temelji na sadržajima koji se uče na satovima geografije.
Ključne riječi
percepcija geografije; geografija kao znanost; geografija kao školski predmet; metoda snježne grude
Hrčak ID:
113534
URI
Datum izdavanja:
15.1.2014.
Posjeta: 4.371 *