Filozofska istraživanja, Vol. 33 No. 3, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja
Zlatan Delić
; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina
Hariz Šarić
; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Bavimo se socijalnim i ekološkim posljedicama ekonomske komodifikacije, komercijalizacije i fragmentacije Bolonjskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Razvijamo tezu da je o globalnoj, regionalnoj i lokalnoj važnosti očuvanja Bosne i Hercegovine i njenih imanentnih raznolikosti potrebno govoriti na temelju kvalitativne analize, a ne isključivo uz pomoć ekonometrijske analize koja je ugrađena i u Bolonjski sustav definiranja samih pojmova kvalitete i održivosti. Centralni autoreferencijalni problem je što se Bolonjski sustav već u jeziku podčinjava vladajućem diskursu ekonomije znanja te opisuje isključivo ekonomskim kategorijama (efikasnost, efektivnost, stakeholderi, zadovoljstvo itd., pri čemu se ignorira činjenicu da oko 50% nezaposlenih čine upravo mladi ljudi, od kojih veliki broj ima završenu srednju školu i fakultete). Stoga se zalažemo za drugačija mjerila održivoga razvoja u Bosni i Hercegovini koja bi priznavala specifičnu povijest i (buduće) okruženje ove države.
Ključne riječi
obrazovanje; Bosna i Hercegovina; održivi razvoj
Hrčak ID:
113570
URI
Datum izdavanja:
17.12.2013.
Posjeta: 2.343 *