Stručni rad
Poučavati i naučiti kompetencije
Michele Pellerey
; Università Pontificia Salesiana, Rim, Italija
Sažetak
Autor tumači pojam kompetencije. Riječ je o svojstvu koje mogu i trebaju imati i razvijati i učitelj i učenici. Naravno, to vrijedi i za vjeroučitelje i vjeroučenike. Općenito govoreći, kompetencija se može promatrati s obzirom na zadaće i aktivnosti koje netko treba obaviti. S obzirom na školski vjeronauk, autor ukazuje na neke konkretne mogućnosti ostvarivanja i promicanja kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Kad je riječ o kompetenciji, uvijek valja razlikovati kompetenciju koju netko već ima i njezino očitovanje u konkretnoj izvedbi neke zadaće. Nadalje, valja razlikovati i kompetenciju kao shemu djelovanja, zatim subjektivnu, intersubjektivnu i objektivnu dimenziju kompetencije. Kompetencije se mogu i moraju razvijati. Pritom su važne pojmovne spoznaje, postojane sposobnosti, unutarnja raspoloženja i vježbanje. Uz tumačenje pojedinih pojmova, autor daje i konkretne metodološke prijedloge i upute.
Ključne riječi
kompetencija; razvoj kompetencije; mjesto i uloga kompetencije u školskom vjeronauku
Hrčak ID:
113744
URI
Datum izdavanja:
24.9.2007.
Posjeta: 1.554 *