Izvorni znanstveni članak
Podučavanje vjeronauka glavom, rukama i nogama. Neverbalna komunikacija
Bernhard Jendorff
; Justus-Liebig-Universität, Institut für Katholische Theologie, Gießen, Njemačka
Sažetak
Uz pomoć metodičkih udžbenika i materijala za usavršavanje nastavnika, vjeroučitelji se teoretski upoznavaju s osnovama tehnike podučavanja. Uz pomoć microteaching seminara istrenirano djelovanje može prijeći u trajnu naviku. Promjene u ponašanju kod podučavanja postižu se i kognitivnim selektivnim učenjem. To čini suvišnim vježbe kratkih nastavnih sekvenci vjeronaučne nastave. Govor tijela – prije svega gestikulaciju i mimiku – vjeroučitelj treba ponovno otkriti u svojoj raznovrsnoj nastavi kako bi učenicima približio svoje poruke, i to ne samo svojim pripovijedanjem. Stvaranjem primarnog jezika, kultiviranjem govora tijela vjeroučitelj uspostavlja nov tip nastavnika na "vjeronaučnoj" sceni.
Komunikacija se mijenja kad nastavnik odustaje od svoje verbalne dominacije. Deset nastavnih situacija pokazano je primjerima.
Ključne riječi
primjeri neverbalne komunikacije u nastavi vjeronauka; kretanje u učionici; obavijesno pripovijedanje; selektivno učenje; gestikulacija; sadržajna obavijest; komunikacija; govor tijela; obuka nastavnika; vjeronaučna metodika; microteaching; mimika; neverbalni govor; prostorna blizina i udaljenost; uloga vjeroučitelja
Hrčak ID:
113930
URI
Datum izdavanja:
18.6.2001.
Posjeta: 1.989 *