Izvorni znanstveni članak
Povrijeđena povijest: interpretacija proze Edwidge Danticat
Jelena Šesnić
orcid.org/0000-0002-4276-3490
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Proza suvremene američko-haićanske autorice Edwidge Danticat promatra se kao dio širega etničkoga, subalternoga i post-kolonijalnoga diskursa, koji ima dodirnih točaka s teorijom traume kako se artikulira u suvremenim čitanjima navlastito tekstova
Sigmunda Freuda (Laplanche, Caruth, Felman). Čitanjem njezinih romana The Farming of Bones (1998) i Breath, Eyes, Memory (1994) te zbirke novela Krik? Krak! (1995), upućuje se na ključne veze između nastojanja za prikazivanjem prešućene i potisnute, pa time i traumatične, kolektivne povijesti, koja, stoga, slijedi dinamiku
traumatske latencije ili odgode. Hibridni žanrovi, s elementima historiografske metafikcije, ali i književnosti svjedočenja, ukazuju na važnost pojma svjedočanstva kao mogućnosti prikaza alternativne povijesti. U romanu Breath, Eyes, Memory proširuje se interpretativni doseg teorije traume korištenjem modela strukturne ili bazne, prvenstveno individualne, traume, koja se pokazuje kao jedan od modela transpozicije traumatičnoga iskustva u narativnu formu, ali i upućuje na ograničenja koja žanrovski oblik Bildungsromana nameće projektu izgradnje identiteta kroz suočavanje s osobnim i povijesnim traumama.
Ključne riječi
Edwidge Danticat; povijest; kulturna trauma; strukturna trauma
Hrčak ID:
10337
URI
Datum izdavanja:
1.2.2007.
Posjeta: 2.828 *