Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konačna smrt autora: Kreativnost u doba informacijskog društva

Monika Vrečar ; Univerza na Primorskem, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 390 Kb

str. 310-322

preuzimanja: 674

citiraj


Sažetak

Pretpostavimo da je kreativnost rezultat unutarnjeg dijaloga kreativnog pojedinca (autora) iz kojega nastaje nova informacija. No kako onda razumjeti kreativnost danas, kada je naša individualna svijest proširena elektronskim medijima i telemetrijski uključena u “globalni mozak”? Sveprisutnost informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuje nam da stvaramo nove informacije brže negoli ikad prije i pohranjujemo ih u forme umjetne memorije, u koje može svatko ući. S obzirom na to čini se da je pojam autorstva prevladan, a unutarnji dijalog zamijenjen intersubjektivnim dijalogom. Držeći se teorije medija Viléma Flussera i Marshalla McLuhana, problematiziram novu paradigmu kreativnosti kakva se razvija u dobu informacijske tehnologije.

Ključne riječi

povećanje komunikacijskih procesa; digitalni materijalizam; demokratizacija proizvodnje informacija; estetika informacija

Hrčak ID:

114783

URI

https://hrcak.srce.hr/114783

Datum izdavanja:

2.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.485 *