Izvorni znanstveni članak
Utjecaj programa mini rukometa i nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene motoričkih sposobnosti učenika mlađe školske dobi
Dinko Vuleta
; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb
Dragan Milanović
; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb
Lidija Bojić Ćaćić
; Croatian Handball Federation
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 48 učenika eksperimentalne skupine (21 učenik) i kontrolne skupine (27 učenika) drugog razreda osnovne škole, kronološke dobi od 8 godina. Za procjenu temeljnih motoričkih sposobnosti korišteno je devet varijabli: maksimalna brzina trčanja na 10 (SPR10M) i 20 (SPR20M) metara, skok u dalj s mjesta (MFESDM), podizanje trupa iz ležanja do sjeda (TRB30S), zakloni trupa (LEĐ30S), izdržaj u uporu prednjem (UPPRED), osmica sa sagibanjem (MAGOSS), kretanje u slalomu (MAGSLA), zvjezdasto kretanje bez lopte (ZVIBLO).
Tijekom tromjesečnog rada eksperimentalna skupina imala je ukupno 36 sati programa mini rukometa, a kontrolna skupina 36 sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture.
Nije utvrđena razlika između dječaka eksperimentalne i kontrolne skupine u inicijalnom stanju (λ=0,24 i p=0,44), što pokazuje da dvije skupine ispitanika startaju sa sličnom razinom početnih rezultata.
Na temelju dobivenih rezultata u eksperimentalnoj skupini može se zaključiti kako postoji statistički značajna razlika u aritmetičkim sredinama između inicijalnog i finalnog provjeravanja u varijablama temeljnih motoričkih sposobnosti dječaka i to: za maksimalnu brzina trčanja na 20 metara (SPR20M), podizanje trupa iz ležanja do sjeda (TRB30S), zaklon trupa (LED30S), upor prednji (UPPRED), osmicu sa sagibanjem (MAGOSS).
Na temelju dobivenih rezultata u kontrolnoj skupini može se zaključiti kako postoji statistički značajna razlika u aritmetičkim sredinama između inicijalnog i finalnog provjeravanja dječaka samo u varijabli upor prednji (UPPRED).
Analiza razlika između dječaka kontrolne i eksperimentalne skupine u testovima za procjenu temeljnih motoričkih sposobnosti u finalnom stanju, dobivena diskriminacijskom analizom (λ=0,74 i p=0,01), definitivno pokazuje da je eksperimentalni programa mini rukometa proizveo puno značajnije učinke u pokazateljima temeljnih motoričkih sposobnosti od kontrolnog programa nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Dobivene razlike, odnosno učinke pod utjecajem programiranog treninga mini rukometa, treba uzeti s određenom rezervom jer je stupanj generalizacije ograničen zbog relativno malog uzorka ispitanika iz jedne rukometne populacije
Ključne riječi
temeljne motoričke sposobnosti; dječaci; mini rukomet; nastava TZK; promjene
Hrčak ID:
114968
URI
Datum izdavanja:
30.12.2013.
Posjeta: 3.129 *