Izvorni znanstveni članak
Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih
Dijana Vican
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Podaci najnovijeg Statističkog ljetopisa (2012.) pokazuju obrazovnu
strukturu građana RH. Podaci čine osnovu za višestrano razmatranje
obrazovnih potreba građana RH prema nekoliko temeljnih varijabli:
kronološka dob i spol, nepismenost, razina obrazovanja, gospodarske grane (sektori), aktivno i neaktivno stanovništvo, zaposleni i nezaposleni i druge. Cilj rada je razmotriti najnoviju obrazovnu sliku Hrvatske, te prodiskutirati odnos obrazovnih potreba s tržišnim potrebama, strateškim ciljevima i obilježjima
suvremenih promjena u nacionalnom i europskom kontekstu
U radu se razmatraju sljedeća pitanja: Koje je značenje podataka u Statističkom ljetopisu za obrazovnu, posebice praksu obrazovanja odraslih? Tko su odrasle osobe potrebite obrazovanja? Uočava li se, s andragoškog gledišta, u obrazovnoj slici prostor za potencijalno nove marginalizirane skupine? Diskusija o statističkim pokazateljima i odnosima obrazovne ponude i zahtjeva s obzirom na društveno-kulturne, tržišne, gospodarske, informacijsko- komunikacijske i druge potrebe vodi autoricu ka promišljanju da je andragoška platforma u kontekstu cjeloživotnog učenja i načela “manje
poučavanja, više učenja” zahtjevnija glede načina, metoda i sredstava, mogućnosti obrazovanja i samoobrazovanja, nego sadržaja učenja. Dok je u rukama Europske Unije sadržajni i financijski okvir za ostvarenje učinkovitog obrazovanja odraslih, realizacija koncepta cjeloživotnog učenja u nacionalnom kontekstu je u rukama onih čimbenika koji osim vlastitih potencijala imaju senzibiliteta za umrežavanje pojedinaca, ustanova i tvrtki na
nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Ključne riječi
obrazovna struktura građana RH; obrazovne potrebe odraslih; tržište rada; andragoška platforma; profesionalni portfolio
Hrčak ID:
116174
URI
Datum izdavanja:
25.12.2013.
Posjeta: 5.730 *