Pregledni rad
Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta
Anka Jurčević-Lozančić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 196 Kb
str. 271-279
preuzimanja: 5.450
citiraj
APA 6th Edition
Jurčević-Lozančić, A. (2011). Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 271-279. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116661
MLA 8th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661
Harvard
Jurčević-Lozančić, A. (2011). 'Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 271-279. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116661 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Jurčević-Lozančić A. Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):271-279. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116661
IEEE
A. Jurčević-Lozančić, "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 271-279, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116661. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 116 Kb
str. 280-280
preuzimanja: 348
citiraj
APA 6th Edition
Jurčević-Lozančić, A. (2011). Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 271-279. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116661
MLA 8th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661
Harvard
Jurčević-Lozančić, A. (2011). 'Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 271-279. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116661 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Jurčević-Lozančić A. Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):271-279. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116661
IEEE
A. Jurčević-Lozančić, "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 271-279, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116661. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 113 Kb
str. 281-281
preuzimanja: 319
citiraj
APA 6th Edition
Jurčević-Lozančić, A. (2011). Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 271-279. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116661
MLA 8th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661
Harvard
Jurčević-Lozančić, A. (2011). 'Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 271-279. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116661 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Jurčević-Lozančić A. Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):271-279. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116661
IEEE
A. Jurčević-Lozančić, "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 271-279, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116661. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Dijete je kreativno i interaktivno biće koje aktivno sudjeluje u svom odgoju i socijalizaciji. Djetetova aktivna priroda prepoznaje se u njegovoj igri, spontanom učenju, istraživanju, znatiželji, maštanju i zamišljanju. Spoznaja da djeca, kao i odrasli, traže odgovore na pitanja koji će pomoći da sama sebe bolje razumiju, potaknula je mnoge autore na istraživanje osobne i socijalne kompetencije jer, kako je poznato, rano djetinjstvo postavlja prve okvire razvoja pojma o sebi, koji će sadržavati pozitivne i negativne elemente, lica i naličja. Rezultati brojnih suvremenih istraživanja pokazuju da postoji intenzivna korelacija između razvoja djetetova postignuća i okruženja koje podupire njegovo učenje. Podržavanje pozitivnih socijalnih interakcija, a posebice uključivanje djeteta u zajedničke aktivnosti koje poboljšavaju i unapređuju njegovo psihotjelesno zdravlje, konstruktivan djetetov doprinos prema sebi i drugima smatra se poželjnim i društveno prihvatljivim, odnosno socijalno kompetentnim ponašanjem. To znači da su socijalno kompetentna ona djeca koja posjeduju socijalno prikladna, poželjna ponašanja i socijalno-lognitivne sposobnosti koje im omogućuju da različita ponašanja primijene na senzibilan način, usklađen s potrebama društva i kulture. U ovom radu elaborirat ćemo važnost poticanja socijalne kompetencije u ranom odgoju te ćemo se osvrnuti na analize navedenog fenomena koje daju suvremeni autori u znanstvenoj literaturi.
Ključne riječi
obitelj; rani odgoj; učenje djeteta; predškolska ustanova; socijalne kompetencije
Hrčak ID:
116661
URI
https://hrcak.srce.hr/116661
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 10.107
*