Pregledni rad
Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu
Dejana Bouillet
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 260 Kb
str. 323-338
preuzimanja: 5.595
citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D. (2011). Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 323-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116665
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana. "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 323-338. https://hrcak.srce.hr/116665. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana. "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 323-338. https://hrcak.srce.hr/116665
Harvard
Bouillet, D. (2011). 'Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 323-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116665 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Bouillet D. Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 25.11.2024.];8(2):323-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116665
IEEE
D. Bouillet, "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 323-338, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116665. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 96 Kb
str. 339-339
preuzimanja: 751
citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D. (2011). Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 323-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116665
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana. "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 323-338. https://hrcak.srce.hr/116665. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana. "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 323-338. https://hrcak.srce.hr/116665
Harvard
Bouillet, D. (2011). 'Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 323-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116665 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Bouillet D. Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 25.11.2024.];8(2):323-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116665
IEEE
D. Bouillet, "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 323-338, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116665. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 93 Kb
str. 340-340
preuzimanja: 309
citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D. (2011). Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 323-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116665
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana. "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 323-338. https://hrcak.srce.hr/116665. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana. "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 323-338. https://hrcak.srce.hr/116665
Harvard
Bouillet, D. (2011). 'Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 323-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116665 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Bouillet D. Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 25.11.2024.];8(2):323-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116665
IEEE
D. Bouillet, "Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 323-338, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116665. [Citirano: 25.11.2024.]
Sažetak
Smisao ovoga rada je analiza manifestiranja profesionalnih kompetencija odgajatelja djece rane i predškolske dobi za kvalitetnu inkluzivnu praksu u hrvatskim predškolskim ustanovama. Osnova rada je hipoteza da se uz višu razinu manifestiranja profesionalnih kompetencija odgajatelja značajnih za inkluzivnu praksu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja veže uspješnije socijalno funkcioniranje djece s posebnim potrebama. Hipoteza je provjerena manjim istraživanjem provedenom putem procjena 93 odgajatelja i djece s posebnim potrebama u hrvatskim vrtićima. Faktorskim analizama je utvrđeno da su među kompetencijama odgajatelja osobito važne suradnja s obiteljima i stručnjacima, usklađivanje kurikuluma s individualnim potrebama djece, promicanje inkluzivne kulture u vrtiću i aktivno sudjelovanje odgajatelja u procjenama posebnih potreba djece. U pogledu socijalnog funkcioniranja djece pokazalo se da su njihova osnovna obilježja neprilagođeno/integrirano ponašanje te razina primjerenosti psihosocijalnog razvoja djeteta. Dobiveni rezultati potvrdili su postavljenu hipotezu. Utvrđeno je, nadalje, da se odgajatelji međusobno znatno razlikuju u stupnju manifestiranja profesionalnih kompetencija za inkluzivnu praksu te da djeca s posebnim potrebama mogu, ali ne moraju imati socijalizacijske teškoće. S time u vezi autorica nudi smjernice za unaprjeđivanje inkluzivne prakse u hrvatskim predškolskim ustanovama.
Ključne riječi
kompetencije odgajatelja predškolske djece; inkluzivna praksa; socijalno funkcioniranje djece s posebnim potrebama
Hrčak ID:
116665
URI
https://hrcak.srce.hr/116665
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 13.665
*