Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.11567/met.29.3.1
Angažiranost u školi i građanska angažiranost kao prediktori političkog djelovanja domicilnih kineskih i južnoazijskih adolescenata u Hong Kongu
Celeste Y. M. Yuen
; Department of the Education Policy and Leadership, The Hong Kong Institute of Education, Hong Kong
Sažetak
U radu se iznose rezultati velikog istraživanja o odnosu angažiranosti u školi i građanske angažiranosti te samopredodžbe o sudjelovanju u političkim aktivnostima učenika kineske etničke pripadnosti i južnoazijskih učenika imigranata u Hong Kongu. Podaci su prikupljeni na uzorku od 5574 učenika od šestoga do jedanaestoga razreda, u dobi od dvanaest do devetnaest godina. U procjeni angažiranosti u školi primijenjen je anketni upitnik za ispitivanje afektivne, biheviorističke i kognitivne dimenzije. Građanska angažiranost učenika mjerena je upitnikom ICCS za učenike (Schulz et al., 2009). Prije regresijskih analiza provedena je konfirmatorna faktorska analiza (CFA), a rezultati su pokazali da oba instrumenta imaju dobru konstruktnu valjanost i unutarnju konzistentnost. U skladu s primarnim ciljem istraživanja, rezultati MANOVA analize pokazuju značajne razlike među učeničkim skupinama u angažiranosti u školi, građanskom samouvjerenju i ponašanju. Prema dobivenim rezultatima južnoazijski učenici koji ne govore kineski (NCS) u većoj se mjeri priklanjaju svim mjerenim dimenzijama u oba upotrijebljena instrumenta nego domicilni Kinezi i novopridošli učenici iz kontinentalne Kine. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza potvrdili su da je angažiranost u školi značajni prediktor očekivane političke aktivnosti. Učinci angažiranosti u školi i građanske angažiranosti na buduće političko djelovanje značajno su varirali između svih anketiranih grupa.
Ključne riječi
angažiranost u školi; građanska angažiranost; političko djelovanje; domicilni Kinezi; imigranti; adolescenti; Hong Kong
Hrčak ID:
117928
URI
Datum izdavanja:
31.12.2013.
Posjeta: 3.129 *