Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Novi mediji i crowdsourcing politike: Čudan slučaj dr. Berlusconija i g. Grilla

Inoslav Bešker orcid id orcid.org/0000-0001-9800-8729 ; Alma mater studiorum Sveučilište u Bologni, Italija


Puni tekst: engleski pdf 230 Kb

str. 22-30

preuzimanja: 702

citiraj


Sažetak

Glavni talijanski populisti, Silvio Berlusconi i Beppe Grillo, osigurali su svoj uspjeh na parlamentarnim izborima 2013. uz pomoć vješte upotrebe elektroničkih medija i tradicionalnih masovnih mitinga. Pritom su izbjegavali debate s političkim protivnicima te su se klonili novinara. Poruka obojice, Grilla i Berlusconija, populistička je, izražava antistranačke stavove, demonizira protivnike, a u pristupu javnosti i politici fokus je na vođi. Iako Grillo i Casaleggio naglašavaju kako njihov PoKret (MoVimento) koristi internet za direktnu demokraciju, tvrdeći da politiku PoKreta u jednakoj mjeri kreiraju svi članovi, kroz svojevrstan crowdsourcing, Grillove poruke uglavnom su jednosmjerne direktive, prikladnije za diktatorski nego za demokratski diskurs.

Ključne riječi

novi mediji; politika; crowdsourcing; populizam; Italija; Grillo; Berlusconi

Hrčak ID:

118039

URI

https://hrcak.srce.hr/118039

Datum izdavanja:

17.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.393 *