Medijske studije, Vol. 4 No. 8, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Novi mediji i crowdsourcing politike: Čudan slučaj dr. Berlusconija i g. Grilla
Inoslav Bešker
orcid.org/0000-0001-9800-8729
; Alma mater studiorum Sveučilište u Bologni, Italija
Sažetak
Glavni talijanski populisti, Silvio Berlusconi i Beppe Grillo, osigurali su svoj uspjeh na parlamentarnim izborima 2013. uz pomoć vješte upotrebe elektroničkih medija i tradicionalnih masovnih mitinga. Pritom su izbjegavali debate s političkim protivnicima te su se klonili novinara. Poruka obojice, Grilla i Berlusconija, populistička je, izražava antistranačke stavove, demonizira protivnike, a u pristupu javnosti i politici fokus je na vođi. Iako Grillo i Casaleggio naglašavaju kako njihov PoKret (MoVimento) koristi internet za direktnu demokraciju, tvrdeći da politiku PoKreta u jednakoj mjeri kreiraju svi članovi, kroz svojevrstan crowdsourcing, Grillove poruke uglavnom su jednosmjerne direktive, prikladnije za diktatorski nego za demokratski diskurs.
Ključne riječi
novi mediji; politika; crowdsourcing; populizam; Italija; Grillo; Berlusconi
Hrčak ID:
118039
URI
Datum izdavanja:
17.12.2013.
Posjeta: 2.393 *