Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Novi mediji i crowdsourcing politike: Čudan slučaj dr. Berlusconija i g. Grilla

Inoslav Bešker orcid id orcid.org/0000-0001-9800-8729 ; Alma mater studiorum Sveučilište u Bologni, Italija


Puni tekst: engleski pdf 230 Kb

str. 22-30

preuzimanja: 531

citiraj


Sažetak

Glavni talijanski populisti, Silvio Berlusconi i Beppe Grillo, osigurali su svoj uspjeh na parlamentarnim izborima 2013. uz pomoć vješte upotrebe elektroničkih medija i tradicionalnih masovnih mitinga. Pritom su izbjegavali debate s političkim protivnicima te su se klonili novinara. Poruka obojice, Grilla i Berlusconija, populistička je, izražava antistranačke stavove, demonizira protivnike, a u pristupu javnosti i politici fokus je na vođi. Iako Grillo i Casaleggio naglašavaju kako njihov PoKret (MoVimento) koristi internet za direktnu demokraciju, tvrdeći da politiku PoKreta u jednakoj mjeri kreiraju svi članovi, kroz svojevrstan crowdsourcing, Grillove poruke uglavnom su jednosmjerne direktive, prikladnije za diktatorski nego za demokratski diskurs.

Ključne riječi

novi mediji, politika, crowdsourcing, populizam, Italija, Grillo, Berlusconi

Hrčak ID:

118039

URI

https://hrcak.srce.hr/118039

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.390 *