Medijske studije, Vol. 4 No. 8, 2013.
Prethodno priopćenje
Kvantitativna analiza sadržaja komunikacijskih obrazaca na Facebooku: Studija slučaja Vlade Republike Hrvatske
Mato Brautović
; Odjel za komunikologiju, Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
Romana John
; studentica doktorskog studija Sveučilišta u Zagrebu, Filozofski fakultet , Informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb, Hrvatska
Iva Milanović-Litre
orcid.org/0000-0003-3789-4848
; studentica doktorskog studija Sveučilišta J. J. Strossmayer u Osijeku, Doktorska škola društveno-humanističkih znanosti Interdisciplinarni poslijediplomski doktorski studij Komunikologija, Osijek, Hrvatska
Sažetak
razdoblju sve intenzivnijeg uključivanja građana u demokratske procese Facebook postaje sve važniji alat političara, točnije vlada, u političkom odlučivanju. Facebook može osnažiti političku participaciju, no mnoge ga vlade ne koriste na ispravan način, već samo objavljuju informacije online i ne povezuju se sa svojim građanima, u ovom slučaju – fanovima. Ovaj rad prikazuje način na koji Vlada Republike Hrvatske koristi Facebook te komunikacijske obrasce koji proizlaze iz djelovanja Vlade. Iz kvantitativne analize 20 546 objava (posts) i 52 311 komentara proizlazi da Vlada RH isključivo koristi jednosmjerni model komuniciranja. Istraživanjem je utvrđeno da se u ovom specifičnom slučaju nije potvrdilo uobičajeno pravilo 90-9-1 kojim se internetska publika svrstava u određene kategorije prema svojoj online participaciji.
Ključne riječi
društvene mreže; Facebook; politička participacija; e-vlada; komunikacijski obrasci
Hrčak ID:
118045
URI
Datum izdavanja:
17.12.2013.
Posjeta: 4.618 *