Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kvantitativna analiza sadržaja komunikacijskih obrazaca na Facebooku: Studija slučaja Vlade Republike Hrvatske

Mato Brautović ; Odjel za komunikologiju, Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
Romana John ; studentica doktorskog studija Sveučilišta u Zagrebu, Filozofski fakultet , Informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb, Hrvatska
Iva Milanović-Litre orcid id orcid.org/0000-0003-3789-4848 ; studentica doktorskog studija Sveučilišta J. J. Strossmayer u Osijeku, Doktorska škola društveno-humanističkih znanosti Interdisciplinarni poslijediplomski doktorski studij Komunikologija, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 232 Kb

str. 45-58

preuzimanja: 1.622

citiraj


Sažetak

razdoblju sve intenzivnijeg uključivanja građana u demokratske procese Facebook postaje sve važniji alat političara, točnije vlada, u političkom odlučivanju. Facebook može osnažiti političku participaciju, no mnoge ga vlade ne koriste na ispravan način, već samo objavljuju informacije online i ne povezuju se sa svojim građanima, u ovom slučaju – fanovima. Ovaj rad prikazuje način na koji Vlada Republike Hrvatske koristi Facebook te komunikacijske obrasce koji proizlaze iz djelovanja Vlade. Iz kvantitativne analize 20 546 objava (posts) i 52 311 komentara proizlazi da Vlada RH isključivo koristi jednosmjerni model komuniciranja. Istraživanjem je utvrđeno da se u ovom specifičnom slučaju nije potvrdilo uobičajeno pravilo 90-9-1 kojim se internetska publika svrstava u određene kategorije prema svojoj online participaciji.

Ključne riječi

društvene mreže, Facebook, politička participacija, e-vlada, komunikacijski obrasci

Hrčak ID:

118045

URI

https://hrcak.srce.hr/118045

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.365 *