Skip to the main content

Preliminary communication

Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju

Elvi Piršl ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za studij na talijanskom jeziku


Full text: croatian pdf 257 Kb

page 53-69

downloads: 2.815

cite

Full text: english pdf 95 Kb

page 69-69

downloads: 328

cite

Full text: german pdf 93 Kb

page 70-70

downloads: 246

cite


Abstract

Rad se sastoji od dva dijela. U teorijskome dijelu razmatraju se pojmovi interkulturalizam, kompetencije, interkulturalne kompetencije koje, ovisno o pristupu i modelima proučavanja, pojedini autori različito definiraju. U drugome su dijelu prikazani rezultati istraživanja koje je provedeno s ciljem da se ispita stupanj poznavanja temeljnih karakteristika interkulturalnog odgoja i obrazovanja studenata, utvrde razine etnocentrizma i etnorelativizma te ispitaju stavovi studenata o poželjnim interkulturalnim kompetencijana nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima. Uzorak su činila 304 studenta sveučilištâ u Puli i Rijeci. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da studenti posjeduju temeljna znanja o bitnim karakteristikama interkulturalnog odgoja i obrazovanja, zadovoljavajuću razinu interkulturalne osjetljivosti te pozitivne stavove glede poželjnih interkulturalnih kompetencija nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima.

Keywords

interkulturalizam; kompetencija; interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjet- ljivost (etnocentrizam, etnorelativizam)

Hrčak ID:

118076

URI

https://hrcak.srce.hr/118076

Publication date:

23.5.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 6.379 *