Prethodno priopćenje
Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima
Neven Hrvatić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 207 Kb
str. 7-17
preuzimanja: 1.593
citiraj
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2011). Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 7-17. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118081
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081
Harvard
Hrvatić, N. (2011). 'Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 7-17. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118081 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.11.2024.];8(1):7-17. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118081
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 7-17, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118081. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 124 Kb
str. 17-17
preuzimanja: 316
citiraj
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2011). Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 7-17. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118081
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081
Harvard
Hrvatić, N. (2011). 'Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 7-17. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118081 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.11.2024.];8(1):7-17. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118081
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 7-17, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118081. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 107 Kb
str. 18-18
preuzimanja: 284
citiraj
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2011). Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 7-17. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118081
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081
Harvard
Hrvatić, N. (2011). 'Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 7-17. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118081 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.11.2024.];8(1):7-17. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118081
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 7-17, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118081. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Znanstveni projekt “Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima” (2007-2011) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovu modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj (socijalna distanca i interkulturalni odnosi, kao i specifi čnosti odgoja i obrazovanja Roma) i interkulturalne kompetencije pedagoga (učitelja). Interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazni činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija, a temeljna pitanja interkulturalnoga obrazovanja i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja u velikoj će mjeri ovisiti o nastavnim sadržajima, modelima, strategijama... interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj zajednici. U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, osim niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni učinak u mladima razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema ostalim etnicitetima, njihovim obilježjima i kulturama.
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; kulturna raznolikost
Hrčak ID:
118081
URI
https://hrcak.srce.hr/118081
Datum izdavanja:
23.5.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.961
*