Prethodno priopćenje
Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji
Ante Kolak
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb
str. 243-252
preuzimanja: 14.763
citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 243-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118087 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.11.2024.];7(2):243-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 243-252, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 97 Kb
str. 253-253
preuzimanja: 407
citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 243-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118087 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.11.2024.];7(2):243-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 243-252, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 97 Kb
str. 254-254
preuzimanja: 409
citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 243-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118087 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.11.2024.];7(2):243-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 243-252, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087. [Citirano: 25.11.2024.]
Sažetak
U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerarhiji pri čemu se posebna pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kad djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerarhije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u empirijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti, kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća, kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.
Ključne riječi
razredna elita; sociometrijski status; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi
Hrčak ID:
118087
URI
https://hrcak.srce.hr/118087
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 20.633
*