Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji

Ante Kolak ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb

str. 243-252

preuzimanja: 13.690

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 97 Kb

str. 253-253

preuzimanja: 342

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 254-254

preuzimanja: 344

citiraj


Sažetak

U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerarhiji pri čemu se posebna pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kad djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerarhije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u empirijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti, kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća, kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.

Ključne riječi

razredna elita; sociometrijski status; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi

Hrčak ID:

118087

URI

https://hrcak.srce.hr/118087

Datum izdavanja:

29.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 18.440 *