Prethodno priopćenje
Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika
Renata Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 240 Kb
str. 291-303
preuzimanja: 3.350
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2010). Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 291-303. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118093
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 291-303. https://hrcak.srce.hr/118093. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 291-303. https://hrcak.srce.hr/118093
Harvard
Jukić, R. (2010). 'Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 291-303. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118093 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Jukić R. Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):291-303. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118093
IEEE
R. Jukić, "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 291-303, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118093. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 98 Kb
str. 304-304
preuzimanja: 683
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2010). Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 291-303. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118093
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 291-303. https://hrcak.srce.hr/118093. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 291-303. https://hrcak.srce.hr/118093
Harvard
Jukić, R. (2010). 'Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 291-303. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118093 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Jukić R. Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):291-303. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118093
IEEE
R. Jukić, "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 291-303, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118093. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 99 Kb
str. 305-305
preuzimanja: 274
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2010). Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 291-303. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118093
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 291-303. https://hrcak.srce.hr/118093. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 291-303. https://hrcak.srce.hr/118093
Harvard
Jukić, R. (2010). 'Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 291-303. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118093 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Jukić R. Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):291-303. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118093
IEEE
R. Jukić, "Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 291-303, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118093. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Kreativnost kao psihološki, socijalni, ali i pedagoški fenomen ima izrazito pozitivan utjecaj na razvoj cjelokupne osobnosti djeteta. Najveće su slabosti tradicijske nastave: nedovoljna aktivnost učenika, preferiranje kognitivnog razvoja učenikove ličnosti, te deficijentnost nastavnih strategija – takva nastava ne potiče i ne razvija više mentalne procese kao ni kreativnost učenika. Osnovna didaktička pretpostavka za kreativan rad u školi je osposobljenost nastavnika i otvorenost škole za stvaralaštvo. U ovom se radu postavlja pitanje: koje nastavničke kompetencije i socijalno-metodički kontakti potiču „toplo i kreativno” ozračje, a što odgojno-obrazovne situacije – u ime metodičke slobode i kreativnosti – može učiniti neozbiljnima, socijalno neučinkovitima ili nedopuštenima. Metodički kompetentan nastavnik, čiji stil proizlazi iz njegova znanja, vještina i iskustva, a ujedinjen je s njegovom osobnošću (koja nije rezultat spontanog sazrijevanja, već vođeni proces), te odnosom prema učenicima koji se temelji na poštovanju dostojanstva čovjeka (koji možemo označiti kao takt), osigurava učeniku stimulirajuće ozračje koje potiče razvoj kreativnosti. Uzmemo li u obzir znanstvene spoznaje s područja psihologije, sociologije, pedagogije, kreativnost nećemo shvaćati isključivo kao urođeni fenomen, već kao vještinu koja se može proučavati i bolje razumjeti, identificirati i umnažati, a zatim i prenositi te, na toj osnovi identificirati „alate” koji mogu obogatiti rad svakog nastavnika. Uvažavajući zahtjeve suvremene pedagogije i vremena u kojemu živimo, nužno je pristupiti kurikulumskim reformama prateći kontekst globalnih društvenih i obrazovnih reformi, operacionalizirati odgojne i obrazovne postupke kojima se potiče kreativnost, te navedene obrasce ugraditi u kurikulum socijalnih kompetencija.
Ključne riječi
kurikulum; kreativnost; nastavničke kompetencije; metodički stil; nastavnički takt
Hrčak ID:
118093
URI
https://hrcak.srce.hr/118093
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 7.501
*