Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kurikulumski registar socijalnih kompetencija u društvenim i školskim okvirima

Vladimir Jurić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 215 Kb

str. 177-187

preuzimanja: 743

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 110 Kb

str. 188-188

preuzimanja: 175

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 111 Kb

str. 189-189

preuzimanja: 165

citiraj


Sažetak

Razmatranje odnosa socijalnih kompetencija u svjetlu stanja društvene svijesti o tim odnosima i školskih okvira s kojima je ova svijest recipročno povezana, upozorava nas na vrlo složenu dinamiku spomenutih sfera. Relativna školska autonomija omogućuje promicanje idealne slike i takvo odgojno djelovanje na osnovi kurikuluma socijalnih kompetencija, koje se usmjeruje spram idealne slike i pokušava razviti personalnu autonomiju učenika glede socijalnih kompetencija zbog daljeg snalaženja u širem društvenom okruženju. Stoga se u ovom radu naglašavaju optimistična usmjerenja škole i neki „sivi tonovi” koji stoje nasuprot školskim institucijskim intencijama kako bi se razvila odgojna praksa s realističnim konceptom utemeljenim u školskom kurikulumu socijalnih kompetencija. Razumljivo je stoga što se u ovom radu propituje određenje sintagme socijalna kompetencija, razmatraju se uloge subjekata okupljenih na „zadatku” izgradnje socijalnih kompetencija u svjetlu normativnog pristupa kao i u svjetlu kreativnog čina u kojemu se isprepleću utjecaji brojnih čimbenika. Posebno se naglašava važnost operacionalizacije putova i definiranje ciljeva socijalnog učenja temeljem kurikularne razrade zbog učinkovitosti postignuća i nužnog suglasja u odgojnom djelovanju.

Ključne riječi

socijalni kurikulum, socijalno učenje, socijalne vještine, socijalna kompetencija, funkcije škole, školske socijalne skupine

Hrčak ID:

118098

URI

https://hrcak.srce.hr/118098

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.944 *