Izvorni znanstveni članak
Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja
Morana Koludrović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 911 Kb
str. 179-189
preuzimanja: 2.088
citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. (2009). Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 179-189. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118110
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana. "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 179-189. https://hrcak.srce.hr/118110. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana. "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 179-189. https://hrcak.srce.hr/118110
Harvard
Koludrović, M. (2009). 'Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 179-189. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118110 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Koludrović M. Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 27.11.2024.];6(1-2):179-189. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118110
IEEE
M. Koludrović, "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 179-189, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118110. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 430 Kb
str. 189-189
preuzimanja: 277
citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. (2009). Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 179-189. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118110
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana. "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 179-189. https://hrcak.srce.hr/118110. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana. "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 179-189. https://hrcak.srce.hr/118110
Harvard
Koludrović, M. (2009). 'Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 179-189. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118110 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Koludrović M. Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 27.11.2024.];6(1-2):179-189. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118110
IEEE
M. Koludrović, "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 179-189, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118110. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 428 Kb
str. 190-190
preuzimanja: 254
citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. (2009). Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 179-189. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118110
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana. "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 179-189. https://hrcak.srce.hr/118110. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana. "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 179-189. https://hrcak.srce.hr/118110
Harvard
Koludrović, M. (2009). 'Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 179-189. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118110 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Koludrović M. Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 27.11.2024.];6(1-2):179-189. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118110
IEEE
M. Koludrović, "Pitanja i zadaci u udžbenicima kao elementi poticanja divergentnog mišljenja", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 179-189, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118110. [Citirano: 27.11.2024.]
Sažetak
Određujući kreativnost kao bitnu odrednicu suvremene nastave, te promatrajući udžbenik kao najzastupljeniji nastavni medij, u ovom se radu razmatra problem poticanja kreativnog mišljenja pitanjima i zadacima u udžbenicima za niže razrede osnovne škole. Ispitivanje je provedeno analizom više od 20.000 pitanja i zadataka u 42 udžbenika matematike, književnosti te prirode i društva. U analizi se koristila prilagođena Lista početaka pitanja i zadataka za poticanje kreativnog mišljenja D. Georgea, koja se temelji na suvremenim tumačenjima kreativnosti u nastavi. Rezultati analize sadržaja udžbenika obrađeni su neparametrijskim statističkim postupcima i pokazuju da se kreativno mišljenje potiče u udžbenicima književnosti u sva četiri razreda, a da se gotovo uopće ne potiče u udžbenicima matematike, unatoč tome što se poticanje kreativnosti u tom predmetu ističe kao bitna značajka. U prirodi i društvu izdvajaju se udžbenici prvoga razreda u kojima se kreativno mišljenje potiče znatno više nego u udžbenicima drugoga, trećega i četvrtoga razreda. Ispitivanje kvalitete udžbenika u pogledu poticanja kreativnog mišljenja važno je zbog učitelja jer im olakšava provedbu dinamične i kreativne nastave usmjerene na zadovoljavanje učenikovih potreba. Važno je i učenicima jer ih kreativna pitanja i zadaci potiču na učenje s razumijevanjem, približavaju nastavne probleme njihovim osobnim iskustvima, te ih uče kako prepoznati problem, kako tražiti rješenja te, u konačnici, kako riješiti zadani problem na najbolji mogući način.
Ključne riječi
poticanje kreativnog mišljenja; pitanja i zadaci za poticanje kreativnog mišljenja; udžbenici; matematika; književnost; priroda i društvo
Hrčak ID:
118110
URI
https://hrcak.srce.hr/118110
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.670
*