Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije

Zlatko Miliša ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju
Mirela Tolić ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 852 Kb

str. 57-70

preuzimanja: 2.153

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 630 Kb

str. 70-70

preuzimanja: 257

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 428 Kb

str. 71-71

preuzimanja: 292

citiraj


Sažetak

Tema simboličkog interakcionizma je pedagoški zanemarena, ali i iznimno intrigantna za pedagogiju u suvremenom shvaćanju komunikacija i medijske pedagogije. Autori razmatraju značenje simboličkog interakcionizma u razotkrivanju medijske manipulacije. Polaze od pretpostavke da se uz pomoć teorije simboličkog interakcionizma i simboličkog nasilja može zahvatiti važan aspekt u analizama medijske manipulacije. Analiziraju značaj Encoding/Decoding Systema, navode primjere dekodiranja medijskih sadržaja (posebice reklama) i uspostavljaju smislene veze medijskih simboličkih poruka i simboličkog interakcionizma. U simbolima autori navode brojne mogućnosti znanstvenih i praktičnih aplikacija. Simbolički interakcionizam razotkriva pedagoške posljedice u konstelaciji radikalnoga moralnog relativizma gdje sve ima cijenu a ništa vrijednost. Autori zaključuju da prevenciju medijske manipulacije treba aktualizirati kroz ulogu teorije simboličkog interakcionizma u suvremenim analizama medijske pedagogije.

Ključne riječi

nasilje; simbolički interakcionizam; manipulacija; reklame; medijska pedagogija; Ecoding/Decoding System

Hrčak ID:

118172

URI

https://hrcak.srce.hr/118172

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.726 *