Prethodno priopćenje
Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole
Vesna Buljubašić-Kuzmanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Jasna Kretić Majer
; OŠ Franje Krežme, Osijek
Puni tekst: hrvatski pdf 604 Kb
str. 139-149
preuzimanja: 4.744
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. i Kretić Majer, J. (2008). Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 139-149. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118200
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Jasna Kretić Majer. "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 139-149. https://hrcak.srce.hr/118200. Citirano 28.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Jasna Kretić Majer. "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 139-149. https://hrcak.srce.hr/118200
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V., i Kretić Majer, J. (2008). 'Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 139-149. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118200 (Datum pristupa: 28.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V, Kretić Majer J. Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 28.12.2024.];5(2):139-149. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118200
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović i J. Kretić Majer, "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 139-149, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118200. [Citirano: 28.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 493 Kb
str. 150-150
preuzimanja: 334
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. i Kretić Majer, J. (2008). Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 139-149. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118200
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Jasna Kretić Majer. "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 139-149. https://hrcak.srce.hr/118200. Citirano 28.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Jasna Kretić Majer. "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 139-149. https://hrcak.srce.hr/118200
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V., i Kretić Majer, J. (2008). 'Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 139-149. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118200 (Datum pristupa: 28.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V, Kretić Majer J. Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 28.12.2024.];5(2):139-149. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118200
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović i J. Kretić Majer, "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 139-149, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118200. [Citirano: 28.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 493 Kb
str. 151-151
preuzimanja: 269
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. i Kretić Majer, J. (2008). Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 139-149. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118200
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Jasna Kretić Majer. "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 139-149. https://hrcak.srce.hr/118200. Citirano 28.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Jasna Kretić Majer. "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 139-149. https://hrcak.srce.hr/118200
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V., i Kretić Majer, J. (2008). 'Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 139-149. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118200 (Datum pristupa: 28.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V, Kretić Majer J. Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 28.12.2024.];5(2):139-149. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118200
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović i J. Kretić Majer, "Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 139-149, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118200. [Citirano: 28.12.2024.]
Sažetak
Sukladno teorijskim i praktičnim propitivanjima, vrednovanje i samovrednovanje je u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Predstavlja trajni proces usmjeren na razvoj, uspjeh i napredak zasnovan na kontinuiranom praćenju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenka. Stoga je cilj ovog rada ispitati kako učitelji (N=110), a kako učenici (N=114), percipiraju današnju školu (tradicionalna ili suvremena nagnuća) i kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa koju smo definirali pomoću 25 indikatora kvalitete nastave, svrstanih u pet skupina: individualizacija i cjelovit razvoj učenika, nastavna klima i ozračje, strategije poučavanja i učenja, vrednovanje i samovrednovanje te suradnja s roditeljima. Rezultati pokazuju da ispitani učitelji i učenici školu percipiraju uglavnom tradicionalno, kao pripremu za život i obvezu koju svi moraju proći, a ne kao dio života, izazov i veselje. Suradnja je škole i roditelja bez partnerskih osnova i suvremenijih nagnuća, a školovanje se povezuje sa stjecanjem znanja gdje različiti izvori znanja i stilovi učenja još nisu prepoznatljivi. S druge strane, kada je riječ o nastavi, učitelji procjenjuju da je nastava suvremena (poželjno procjenjuju 24 od 25 indikatora ili 96%) dok učeničke prosudbe pokazuju suvremene tendencije nastave samo prema nekolicini indikatora (9 od 25 ili 36%). Razlike u prosudbama između učitelja i učenika statistički su značajne na 54.5% tvrdnji vezanih za percepciju škole i 96% za indikatore kvalitete nastave. Prikazana samoregulacija vrednovanja i samovrednovanja, gledana iz perspektive autora kao kritičkih prijatelja, može poslužiti školskim timovima za istraživanje i samoanalizu vlastitog razvoja. Uvođenjem promjena, vrednovanih prema suvremenim zahtjevima pedagogije i obrazovnih sustava budućnosti, svi postajemo dio rješenja kvalitete kojoj težimo.
Ključne riječi
škola, učitelji; učenici vrednovanje; samovrednovanje; indikatori kvalitete
Hrčak ID:
118200
URI
https://hrcak.srce.hr/118200
Datum izdavanja:
23.12.2008.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 9.671
*