Review article
Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića
Edita Slunjski
; Filozofski fakultet u Sveučilišta Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 1.172 Kb
page 22-33
downloads: 1.962
cite
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2008). Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 22-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118258
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, no. 1, 2008, pp. 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja 5, no. 1 (2008): 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258
Harvard
Slunjski, E. (2008). 'Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića', Pedagogijska istraživanja, 5(1), pp. 22-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/118258 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Slunjski E. Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2024 November 18];5(1):22-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/118258
IEEE
E. Slunjski, "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića", Pedagogijska istraživanja, vol.5, no. 1, pp. 22-33, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118258. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: english pdf 493 Kb
page 34-34
downloads: 279
cite
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2008). Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 22-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118258
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, no. 1, 2008, pp. 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja 5, no. 1 (2008): 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258
Harvard
Slunjski, E. (2008). 'Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića', Pedagogijska istraživanja, 5(1), pp. 22-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/118258 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Slunjski E. Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2024 November 18];5(1):22-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/118258
IEEE
E. Slunjski, "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića", Pedagogijska istraživanja, vol.5, no. 1, pp. 22-33, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118258. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: german pdf 493 Kb
page 35-35
downloads: 246
cite
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2008). Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 22-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118258
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, no. 1, 2008, pp. 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja 5, no. 1 (2008): 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258
Harvard
Slunjski, E. (2008). 'Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića', Pedagogijska istraživanja, 5(1), pp. 22-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/118258 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Slunjski E. Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2024 November 18];5(1):22-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/118258
IEEE
E. Slunjski, "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića", Pedagogijska istraživanja, vol.5, no. 1, pp. 22-33, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118258. [Accessed: 18 November 2024]
Abstract
U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa sustručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajednički uče. Akcijskim - etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini.
Keywords
profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja); refleksivna praksa; akcijsko-etnografsko istraživanje; zajednička rasprava; kultura dijaloga
Hrčak ID:
118258
URI
https://hrcak.srce.hr/118258
Publication date:
23.5.2008.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 4.931
*