Pregledni rad
Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića
Edita Slunjski
; Filozofski fakultet u Sveučilišta Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 1.172 Kb
str. 22-33
preuzimanja: 1.984
citiraj
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2008). Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 22-33. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118258
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 1, 2008, str. 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258. Citirano 21.12.2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja 5, br. 1 (2008): 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258
Harvard
Slunjski, E. (2008). 'Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića', Pedagogijska istraživanja, 5(1), str. 22-33. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118258 (Datum pristupa: 21.12.2024.)
Vancouver
Slunjski E. Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.12.2024.];5(1):22-33. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118258
IEEE
E. Slunjski, "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 1, str. 22-33, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118258. [Citirano: 21.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 493 Kb
str. 34-34
preuzimanja: 282
citiraj
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2008). Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 22-33. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118258
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 1, 2008, str. 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258. Citirano 21.12.2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja 5, br. 1 (2008): 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258
Harvard
Slunjski, E. (2008). 'Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića', Pedagogijska istraživanja, 5(1), str. 22-33. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118258 (Datum pristupa: 21.12.2024.)
Vancouver
Slunjski E. Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.12.2024.];5(1):22-33. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118258
IEEE
E. Slunjski, "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 1, str. 22-33, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118258. [Citirano: 21.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 493 Kb
str. 35-35
preuzimanja: 255
citiraj
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2008). Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja, 5 (1), 22-33. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118258
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 1, 2008, str. 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258. Citirano 21.12.2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića." Pedagogijska istraživanja 5, br. 1 (2008): 22-33. https://hrcak.srce.hr/118258
Harvard
Slunjski, E. (2008). 'Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića', Pedagogijska istraživanja, 5(1), str. 22-33. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118258 (Datum pristupa: 21.12.2024.)
Vancouver
Slunjski E. Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.12.2024.];5(1):22-33. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118258
IEEE
E. Slunjski, "Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 1, str. 22-33, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118258. [Citirano: 21.12.2024.]
Sažetak
U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa sustručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajednički uče. Akcijskim - etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini.
Ključne riječi
profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja); refleksivna praksa; akcijsko-etnografsko istraživanje; zajednička rasprava; kultura dijaloga
Hrčak ID:
118258
URI
https://hrcak.srce.hr/118258
Datum izdavanja:
23.5.2008.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.011
*