Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Međunarodna i interkulturalna suradnja u obrazovanju

Siegfried Gehrmann ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 870 Kb

str. 81-86

preuzimanja: 304

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 492 Kb

str. 87-87

preuzimanja: 147

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 492 Kb

str. 88-88

preuzimanja: 129

citiraj


Sažetak

Na primjeru osnivanja njemačko-hrvatskog znanstveno-nastavnog centra (Centar za europsko obrazovanje) u Zagrebu paradigmatski se skiciraju preduvjeti za interkulturalnu suradnju u području obrazovanja u Europi. Pokazuje se kako se pojam obrazovanja u kontekstu globalizacije i europske integracije u rastućoj mjeri transnacionalizira i kako se obrazovanje sve više smješta u strukture konkurencije. Na toj se pozadini visoka učilišta nalaze pred nužnošću organiziranja u međunarodne mreže suradnje, kako bi izjednačila svoje slabosti i povezala svoje prednosti. Time u središte strategije internacionalizacije visokih učilišta dolazi pitanje jezika, tj. pitanje treba li se internacionalizacija odvijati isključivo putem engleskog jezika ili putem koncepta višejezičnosti.

Ključne riječi

interkulturalna suradnja, visoka učilišta, strategije internacionalizacije

Hrčak ID:

118270

URI

https://hrcak.srce.hr/118270

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.276 *