Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Međunarodna i interkulturalna suradnja u obrazovanju

Siegfried Gehrmann ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 870 Kb

str. 81-86

preuzimanja: 411

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 492 Kb

str. 87-87

preuzimanja: 248

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 492 Kb

str. 88-88

preuzimanja: 207

citiraj


Sažetak

Na primjeru osnivanja njemačko-hrvatskog znanstveno-nastavnog centra (Centar za europsko obrazovanje) u Zagrebu paradigmatski se skiciraju preduvjeti za interkulturalnu suradnju u području obrazovanja u Europi. Pokazuje se kako se pojam obrazovanja u kontekstu globalizacije i europske integracije u rastućoj mjeri transnacionalizira i kako se obrazovanje sve više smješta u strukture konkurencije. Na toj se pozadini visoka učilišta nalaze pred nužnošću organiziranja u međunarodne mreže suradnje, kako bi izjednačila svoje slabosti i povezala svoje prednosti. Time u središte strategije internacionalizacije visokih učilišta dolazi pitanje jezika, tj. pitanje treba li se internacionalizacija odvijati isključivo putem engleskog jezika ili putem koncepta višejezičnosti.

Ključne riječi

interkulturalna suradnja; visoka učilišta; strategije internacionalizacije

Hrčak ID:

118270

URI

https://hrcak.srce.hr/118270

Datum izdavanja:

23.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.135 *