Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Znanje vrijedno znanja – znanje vrijedno poučavanja

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 793 Kb

str. 231-237

preuzimanja: 2.162

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 469 Kb

str. 238-238

preuzimanja: 350

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 469 Kb

str. 239-239

preuzimanja: 305

citiraj


Sažetak

Povijest znanja u uvodnom dijelu ilustrira povećavanje znanja kao sveukupnog ljudskog iskustva koje u obrazovni sustav ulazi u oblicima znanja strukturiranoga prema znanostima i znanstvenim disciplinama. U tradicionalnom obrazovanju znanja vrijedna znanja su propozicionalna i proceduralna znanja. Njihova struktura u formalnom obrazovanju je substantivna i sintaktička. Pristupi strukturama znanja usmjereni su na prošlost, sadašnjost i budućnost. Na ovim premisama autorica raspravlja o znanju vrijednom znanja u suvremenim obrazovnim promjenama: u organizaciji i reorganizaciji propozicionalnih i proceduralnih znanja, značenju tacitnog znanja, značenju, ciljevima obrazovanja i pristupa prema učeniku, učenju i poučavanju. Zaključak se odnosi na znanstveni i praktični prostor pedagogije i pedagoga.

Ključne riječi

znanje; propozicionalno znanje; proceduralno znanje; tacitno znanje; organizacija i struktura znanja; obrazovanje

Hrčak ID:

118293

URI

https://hrcak.srce.hr/118293

Datum izdavanja:

21.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.171 *