Pregledni rad
Interkulturalni pristup nastavi glazbe
Snježana Dobrota
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sonja Kovačević
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sažetak
Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njezine inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat izravnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.
Ključne riječi
glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba
Hrčak ID:
118349
URI
Datum izdavanja:
25.5.2007.
Posjeta: 3.475 *