Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi

Dunja Anđić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Petra Pejić Papak ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sabina Vidulin-Orbanić ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 518 Kb

str. 67-81

preuzimanja: 1.497

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 91 Kb

str. 82-82

preuzimanja: 246

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 93 Kb

str. 83-83

preuzimanja: 204

citiraj


Sažetak

Promjene odgojno-obrazovnog sustava današnjice usmjerene su na nastavu kao prilagodljivu i kreativnu organizaciju, suvremen i poticajan način rada, aktivnost i neposrednu suradnju učenika. Nove načine promišljanja o tome kakva bi trebala biti suvremena nastava potaknuo je kurikulumski pristup. Značajnu sastavnicu u ostvarivanju kompleksnih ciljeva i zadatka odgoja i obrazovanja predstavlja pozitivno i ugodno razredno/nastavno/školsko ozračje. Ono utječe na razvoj znanja i vještina učenika, ali i na efikasnost i kreativnost poučavanja učitelja. U prilog stvaranju poticajnog razrednog ozračja cilj istraživanja provedenog među učiteljima razredne nastave i studentima učiteljskih studija bio je utvrditi stavove o značajnim aspektima odgojno-obrazovne prakse koji pridonose razrednom ozračju kao indikatoru kvalitete suvremene nastave i odgojno-obrazovnog procesa. Razlike procjene značaja doprinosa razrednog ozračja uspješnijem nastavnom procesu između studenata i učitelja, dobivene multiplim regresijskim analizama, govore o razlikama njihova iskustva u odgojno-obrazovnoj praksi rada. Za studente su značajne odrednice razrednog ozračja poticanje aktivnosti i dvosmjerna komunikacija dok su prema stavovima učitelja značajni jasnoća i strukturiranost ciljeva nastave, poticanje aktivnosti i vrednovanje učenika. Primjena dobivenih rezultata upućuje na jačanje, usklađivanje i dodatno obrazovanje i usavršavanje budućih učitelja i učitelja koji već rade u školama, s obzirom na to da su svi navedeni aspekti značajni čimbenici odgojno-obrazovnog procesa.

Ključne riječi

suvremena nastava; kurikulumske promjene; školsko/razredno/nastavno ozračje; studenti učiteljskih studija; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

118368

URI

https://hrcak.srce.hr/118368

Datum izdavanja:

26.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.766 *