Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja

Dijana Drandić ; Pučko otvoreno učilište Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 439 Kb

str. 95-107

preuzimanja: 793

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 90 Kb

str. 108-108

preuzimanja: 255

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 92 Kb

str. 109-109

preuzimanja: 233

citiraj


Sažetak

Tradicijska kultura, a posebno tradicijska glazba, u multikulturalnom društvu pokreće nove smjerove u formiranju stavova i odnosa prema drugačijim kulturama. Tradicijska glazba sudjeluje u konstrukciji identiteta, po svojoj prirodi pokreće komunikaciju i interakciju, neformalnim jezikom angažira sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa prema shvaćanju, prihvaćanju, razumijevanju, poštovanju, vrednovanju, bez predrasuda prema bilo kojoj različitosti među kulturama. S ciljem istraživanja korištenja, vrednovanja i znanja o tradicijskoj glazbi, posebno tradicijskoj glazbi Istre u nastavnom procesu, provedeno je istraživanje na uzorku od 123 učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture iz 12 osnovnih škola grada Pule. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da velika većina anketiranih ima izrazito pozitivan stav prema korištenju tradicijske glazbe Istre u nastavi. Faktorskom analizom reducirali smo 21 tvrdnju iz ljestvice stavova i dobili smo četiri latentne dimenzije / faktora: prvi faktor – “razvijanje sposobnosti” označava poticanje i razvijanje učeničkoga glazbenog stvaralaštva – zauzima 32,98% ukupne varijance; drugi faktor – “poticaj znanju” odnosi se na utjecaj tradicijske glazbe na poticanje glazbenog obrazovanja i stvaralaštva – zauzima 13,95% ukupne varijance; treći faktor – “kompetencije” ističe važnost stjecanja kompetencija kroz tradicijsku glazbu – zauzima 8,13% ukupne varijance i četvrti faktor – “nedostatak znanja” opisuje koliko učiteljima nedostaje znanja iz tradicijske glazbe – zauzima 5,86% ukupne varijance. Stavovi o tradicijskoj glazbi Istre učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture ne pokazuju statistički značajne razlike, te se može zaključiti da je tradicijska glazba Istre bitan element u kreiranju kurikuluma u kontekstu interkulturalnih kompetencija.

Ključne riječi

identitet; interkulturalne kompetencije; kultura; multikulturalizam; obrazovanje; tradicijska glazba Istre; učitelj

Hrčak ID:

118372

URI

https://hrcak.srce.hr/118372

Datum izdavanja:

26.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.498 *