Prethodno priopćenje
Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja
Dijana Drandić
; Pučko otvoreno učilište Pula
Puni tekst: hrvatski pdf 439 Kb
str. 95-107
preuzimanja: 901
citiraj
APA 6th Edition
Drandić, D. (2010). Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 95-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118372
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372
Harvard
Drandić, D. (2010). 'Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 95-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118372 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Drandić D. Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(1):95-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118372
IEEE
D. Drandić, "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 95-107, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118372. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 90 Kb
str. 108-108
preuzimanja: 297
citiraj
APA 6th Edition
Drandić, D. (2010). Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 95-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118372
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372
Harvard
Drandić, D. (2010). 'Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 95-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118372 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Drandić D. Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(1):95-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118372
IEEE
D. Drandić, "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 95-107, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118372. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 92 Kb
str. 109-109
preuzimanja: 288
citiraj
APA 6th Edition
Drandić, D. (2010). Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 95-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118372
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372
Harvard
Drandić, D. (2010). 'Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 95-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118372 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Drandić D. Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(1):95-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118372
IEEE
D. Drandić, "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 95-107, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118372. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Tradicijska kultura, a posebno tradicijska glazba, u multikulturalnom društvu pokreće nove smjerove u formiranju stavova i odnosa prema drugačijim kulturama. Tradicijska glazba sudjeluje u konstrukciji identiteta, po svojoj prirodi pokreće komunikaciju i interakciju, neformalnim jezikom angažira sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa prema shvaćanju, prihvaćanju, razumijevanju, poštovanju, vrednovanju, bez predrasuda prema bilo kojoj različitosti među kulturama. S ciljem istraživanja korištenja, vrednovanja i znanja o tradicijskoj glazbi, posebno tradicijskoj glazbi Istre u nastavnom procesu, provedeno je istraživanje na uzorku od 123 učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture iz 12 osnovnih škola grada Pule. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da velika većina anketiranih ima izrazito pozitivan stav prema korištenju tradicijske glazbe Istre u nastavi. Faktorskom analizom reducirali smo 21 tvrdnju iz ljestvice stavova i dobili smo četiri latentne dimenzije / faktora: prvi faktor – “razvijanje sposobnosti” označava poticanje i razvijanje učeničkoga glazbenog stvaralaštva – zauzima 32,98% ukupne varijance; drugi faktor – “poticaj znanju” odnosi se na utjecaj tradicijske glazbe na poticanje glazbenog obrazovanja i stvaralaštva – zauzima 13,95% ukupne varijance; treći faktor – “kompetencije” ističe važnost stjecanja kompetencija kroz tradicijsku glazbu – zauzima 8,13% ukupne varijance i četvrti faktor – “nedostatak znanja” opisuje koliko učiteljima nedostaje znanja iz tradicijske glazbe – zauzima 5,86% ukupne varijance. Stavovi o tradicijskoj glazbi Istre učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture ne pokazuju statistički značajne razlike, te se može zaključiti da je tradicijska glazba Istre bitan element u kreiranju kurikuluma u kontekstu interkulturalnih kompetencija.
Ključne riječi
identitet; interkulturalne kompetencije; kultura; multikulturalizam; obrazovanje; tradicijska glazba Istre; učitelj
Hrčak ID:
118372
URI
https://hrcak.srce.hr/118372
Datum izdavanja:
26.5.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.239
*