Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Strategija interaktivnog učenja informatike u mrežnom okruženju

Dragica Radosav ; Tehnički fakultet "Mihajlo Pupin" Univerziteta u Novom Sadu, Srbija
Tonćo Marušić ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 472 Kb

str. 129-140

preuzimanja: 654

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 92 Kb

str. 141-141

preuzimanja: 259

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 105 Kb

str. 142-142

preuzimanja: 219

citiraj


Sažetak

Jedan od osnovnih zadataka u koncepciji promjena odgojno-obrazovnog sustava odnosi se na primjenu informacijskih tehnologija u odgojno-obrazovnom procesu. Međutim, nedostaje sustavno i metodološko utemeljenje strategije za institucionaliziranu primjenu interaktivnog učenja informatičke nastave. Stoga se u ovome radu donose smjernice za transformaciju tog važnog elementa u sklopu integralne strategije obrazovno-odgojnog sustava u BiH. Cilj provedenog istraživanja je analiza postojećeg stanja u provođenju informatičke pismenosti viših razreda osnovnih škola, te uloga računalnih mreža u ostvarivanju interaktivnog učenja informatike – kao raspoložive platforme u svim županijama (kantonima). Istraživanje je provedeno na cijelom području Bosne i Hercegovine i obuhvatilo je 4253 učenika iz 180 različitih razreda osnovnih škola (od petoga do devetoga razreda). U empirijskom dijelu su metodom ispitivanja – anketiranjem nastavnika i učenika – prikupljeni relevantni podaci. U dijelu interpretacije rezultata istraživanja primijenjena je deskriptivna statistička analiza. S ciljem konvertiranja prikupljenih podataka iz informacije u znanje rabljen je data mining g proces primjene računalno utemeljene metodologije, uključujući nove tehnike za otkrivanje znanja (knowledge discovery). Postavljena hipoteza istraživanja, koja je donekle očekivana, na ovaj je način egzaktno potvrđena. Utvrđeno je da u okviru provođenja informatičke nastave broj učenika u odjeljenju koji rabe internet, e-mail, web i računalo za učenje utječe na broj učenika koji podržavaju uvođenje sustava za učenje na daljinu (UND). Može se zaključiti da će se primjenom strategije interaktivnog učenja u računalnim mrežama ostvariti brža primjena znanstvenih postignuća na području informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovno-odgojnom sustavu.

Ključne riječi

informacijsko-komunikacijske tehnologije; informatika; strategija; interaktivno učenje; računalne mreže

Hrčak ID:

118376

URI

https://hrcak.srce.hr/118376

Datum izdavanja:

26.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.073 *