Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STANOVNICI O TRGOVIMA KAO JAVNIM GRADSKIM POVRŠINAMA - PRIMJER ZAGREBA, RIJEKE I ZADRA

Mirjana Miškić-Domislić ; Zagreb, Hrvatska
Petra Pereković ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Branka Aničić ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 3.447 Kb

str. 209-232

preuzimanja: 931

citiraj


Sažetak

U posljednjih dvadesetak godina pojedini su hrvatski gradovi doživjeli nagli rast i intenzivnu izgradnju a u istom je periodu realiziran i relativno veliki broj projekata za uređenje odnosno rekonstrukciju postojećih javnih prostora. S obzirom da su pojedine intervencije izazivale negativnu reakcije javnosti (npr. uređenje Splitske rive, Cvjetnog trga u Zagrebu i dr.), smatralo se zanimljivim istražiti kakvo je općenito mišljenje javnosti o uređenju otvorenih javnih prostora u Hrvatskoj. Ovo istraživanje je obuhvatilo je prikupljanje stavova stanovnika Zagreba, Rijeke i Zadra o trgovima kao jednim od najznačajnijih javnih prostora gradova. Krajnji cilj istraživanja bilo prikupljanje stavova ispitanika o pozitivnim aspektima i nedostacima trenutnog uređenja gradskih trgova te davanje prijedloga i smjernica za njihovo moguće unaprjeđenje i poboljšanje kvalitete. Istraživanje je provedeno korištenjem anketne metode kroz osobni razgovor s ispitanicima te je u anketi sudjelovalo 150 ispitanika, i to građana grada Zagreba, Rijeke i Zadra. Najvažniji rezultati istraživanja pokazuju kako čak i najposjećenijim trgovima navedenih gradova, prema mišljenju ispitanika, nedostaje društveno-kulturnih sadržaja te adekvatnog urbanog inventara koji bi omogućio zanimljiv i ugodan boravak na trgovima. Osim toga, samo se središnji gradski trgovi smatraju gradskim orijentirima a neki od odlučujućih čimbenika za njihovo korištenje pokazali su se sadržajna opremljenost i ambijentalna kvaliteta prostora. Može se zaključiti da uređenje trgova zahtijeva ne samo zadovoljenje estetskih kriterija, nego i ostvarivanje programske cjelovitosti kroz programsku i ambijentalnu ugođenost raznolikim potrebama potencijalnih korisnika.

Ključne riječi

otvoreni javni prostori; trgovi; potrebe korisnika; kvaliteta života

Hrčak ID:

118508

URI

https://hrcak.srce.hr/118508

Datum izdavanja:

20.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.325 *