Izvorni znanstveni članak
STANOVNICI O TRGOVIMA KAO JAVNIM GRADSKIM POVRŠINAMA - PRIMJER ZAGREBA, RIJEKE I ZADRA
Mirjana Miškić-Domislić
; Zagreb, Hrvatska
Petra Pereković
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Branka Aničić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U posljednjih dvadesetak godina pojedini su hrvatski gradovi doživjeli nagli rast i intenzivnu izgradnju a u istom je periodu realiziran i relativno veliki broj projekata za uređenje odnosno rekonstrukciju postojećih javnih prostora. S obzirom da su pojedine intervencije izazivale negativnu reakcije javnosti (npr. uređenje Splitske rive, Cvjetnog trga u Zagrebu i dr.), smatralo se zanimljivim istražiti kakvo je općenito mišljenje javnosti o uređenju otvorenih javnih prostora u Hrvatskoj. Ovo istraživanje je obuhvatilo je prikupljanje stavova stanovnika Zagreba, Rijeke i Zadra o trgovima kao jednim od najznačajnijih javnih prostora gradova. Krajnji cilj istraživanja bilo prikupljanje stavova ispitanika o pozitivnim aspektima i nedostacima trenutnog uređenja gradskih trgova te davanje prijedloga i smjernica za njihovo moguće unaprjeđenje i poboljšanje kvalitete. Istraživanje je provedeno korištenjem anketne metode kroz osobni razgovor s ispitanicima te je u anketi sudjelovalo 150 ispitanika, i to građana grada Zagreba, Rijeke i Zadra. Najvažniji rezultati istraživanja pokazuju kako čak i najposjećenijim trgovima navedenih gradova, prema mišljenju ispitanika, nedostaje društveno-kulturnih sadržaja te adekvatnog urbanog inventara koji bi omogućio zanimljiv i ugodan boravak na trgovima. Osim toga, samo se središnji gradski trgovi smatraju gradskim orijentirima a neki od odlučujućih čimbenika za njihovo korištenje pokazali su se sadržajna opremljenost i ambijentalna kvaliteta prostora. Može se zaključiti da uređenje trgova zahtijeva ne samo zadovoljenje estetskih kriterija, nego i ostvarivanje programske cjelovitosti kroz programsku i ambijentalnu ugođenost raznolikim potrebama potencijalnih korisnika.
Ključne riječi
otvoreni javni prostori; trgovi; potrebe korisnika; kvaliteta života
Hrčak ID:
118508
URI
Datum izdavanja:
20.3.2014.
Posjeta: 2.325 *