Filozofska istraživanja, Vol. 33 No. 4, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«
Dragana Jeremić-Molnar
; Fakultet muzičke umetnosti, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Srbija
Aleksandar Molnar
orcid.org/0000-0001-9963-5070
; Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Srbija
Sažetak
Theodor Adorno razvio je teoriju mimezisa kao jedan od stupova svoje kritičke teorije društva i (izostanka) njegova napredovanja. Razmatranje nastanka i značaja Adornove teorije mimezisa autori su učinili u četiri koraka. U prvome dijelu članka uspostavili su veze između Adornove i Calloisove teorije, kao polazišta Adornovog bavljenja ovom temom; u drugome dijelu obratili su pažnju na Adornovu prvu primjenu teorije mimezisa na klasne odnose u masovnome društvu modernoga kapitalizma; treći dio donosi uvide u Adornovu kritiku mimetičkih tendencija moderne znanosti; a u četvrtome dijelu razotkrivaju se proturječnosti mimetičke umjetnosti u Adornovoj sociologiji glazbe i estetičkoj teoriji. Neke od ovih mimetičkih manifestacija Adorno je interpretirao kao znake primicanja kraju »građanske epohe«, dok je u nekima vidio nositelje nade u regeneraciju.
Ključne riječi
Theodor Adorno; mimezis; Roger Callois; društvo; napredak; klasa; znanost; umjetnost
Hrčak ID:
118588
URI
Datum izdavanja:
3.3.2014.
Posjeta: 2.589 *