Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Veliki književni improvizatori

Željka Flegar ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 508 Kb

str. 187-207

preuzimanja: 1.041

citiraj


Sažetak

U radu se predstavljaju filozofija i načela na kojima počiva umjetnost improvizacije, a koja potiču iz teorije improvizacijskoga kazališta. U istraživanju se heuristički primjenjuje tipologija kazališne improvizacije na književna djela Zlatnoga doba dječje književnosti kako bi se autore i djela Zlatnoga doba pozicioniralo unutar tjelesne i perceptivne poetike te utvrdilo pripadnost hrvatskoga klasika, realističnoga dječjega romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića (1913) Ivane Brlić-Mažuranić tom odlučujućem razdoblju dječje književnosti. Zbog činjenice da se umjetnost improvizacije zasniva na pripovijedanju, a književnost, riječima slavnih književnika, stvara kroz slike, cilj je ove analize iznjedriti dokaze kako su Čudnovate zgode šegrta Hlapića, poput ostalih najvažnijih međunarodnih djela Zlatnoga doba, također vrhunski primjer improvizacijskoga procesa, koji se očituje kroz ''poetiku tijela'' kako ju definiraju Lockford i Pelias (2004). Rezultat ovoga kreativnoga procesa je istrajnost, univerzalnost i prilagodljivost književnih djela Zlatnoga doba, a među njima i dječjega romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića.

Ključne riječi

arhetip; poetika tijela; Zlatno doba dječje književnosti; kazalište improvizacije; književna pragmatika; realistični roman; Čudnovate zgode šegrta Hlapića

Hrčak ID:

119477

URI

https://hrcak.srce.hr/119477

Datum izdavanja:

2.4.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.005 *