Izvorni znanstveni članak
Analiza čimbenika koji utječu na odabir igračaka među roditeljima predškolaca
Abdülkadir Kabadayı
; Preschool Department, Faculty of Education, Necmettin Erbakan University
Sažetak
Nastavnicima u školama i roditeljima kod kuće potrebne su igračke kao potpora djetetovu psihomotornom, kognitivnom, socioemocionalnom i jezičnom razvoju za vrijeme igre. Igračke koje se koriste za vrijeme igre učinkoviti su mediji s pomoću kojih djeca istodobno uče i zabavljaju se. Cilj je ovoga istraživanja analizirati čimbenike koji utječu na odabir igračaka među roditeljima predškolaca u turskom kontekstu s obzirom na određene varijable, kao što su obrazovanje roditelja i njihov ekonomski status. Uzorak ispitanika u ovom istraživanju sastoji se od 194 roditelja predškolske djece koja pohađaju 5 različitih predškolskih ustanova u Turskoj. Analiza je uključivala igračke koje su roditelji kupili za svoju djecu. Instrument pod nazivom "Upitnik o odabiru igračaka" za djecu predškolske dobi konstruirali su istraživači i upotrijebljen je za analizu podataka. U ovom je istraživanju korištena analiza varijance u programu SPSS 15.0 s ciljem usporedbe zavisnih i nezavisnih varijabli. Rezultati su pokazali da postoje značajne razlike između razine obrazovanja roditelja i poddimenzija "Upitnika o odabiru igračaka" koje se odnose na spoznajnu te perspektivu roditelja i izrade igračaka. Značajne su razlike također utvrđene između ekonomskog statusa roditelja i poddimenzija "Upitnika o odabiru igračaka" koje se odnose na zdravlje te perspektivu roditelja i izrade igračaka.
Ključne riječi
razvojne domene; stav roditelja; predškolska djeca; igračke; "Upitnik o odabiru igračaka"; turski kontekst
Hrčak ID:
117849
URI
Datum izdavanja:
18.2.2014.
Posjeta: 3.106 *