Pregledni rad
Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“
Jasminka Zloković
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Puni tekst: hrvatski pdf 291 Kb
str. 291-303
preuzimanja: 1.087
citiraj
APA 6th Edition
Zloković, J. (2014). Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“. Croatian Journal of Education, 16 (Sp.Ed.1), 291-303. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/117851
MLA 8th Edition
Zloković, Jasminka. "Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. Sp.Ed.1, 2014, str. 291-303. https://hrcak.srce.hr/117851. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Zloković, Jasminka. "Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“." Croatian Journal of Education 16, br. Sp.Ed.1 (2014): 291-303. https://hrcak.srce.hr/117851
Harvard
Zloković, J. (2014). 'Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“', Croatian Journal of Education, 16(Sp.Ed.1), str. 291-303. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/117851 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Zloković J. Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 22.12.2024.];16(Sp.Ed.1):291-303. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117851
IEEE
J. Zloković, "Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“", Croatian Journal of Education, vol.16, br. Sp.Ed.1, str. 291-303, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117851. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 291 Kb
str. 291-303
preuzimanja: 908
citiraj
APA 6th Edition
Zloković, J. (2014). Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“. Croatian Journal of Education, 16 (Sp.Ed.1), 291-303. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/117851
MLA 8th Edition
Zloković, Jasminka. "Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. Sp.Ed.1, 2014, str. 291-303. https://hrcak.srce.hr/117851. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Zloković, Jasminka. "Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“." Croatian Journal of Education 16, br. Sp.Ed.1 (2014): 291-303. https://hrcak.srce.hr/117851
Harvard
Zloković, J. (2014). 'Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“', Croatian Journal of Education, 16(Sp.Ed.1), str. 291-303. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/117851 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Zloković J. Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 22.12.2024.];16(Sp.Ed.1):291-303. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117851
IEEE
J. Zloković, "Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“", Croatian Journal of Education, vol.16, br. Sp.Ed.1, str. 291-303, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117851. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
Dijete se razvija u dinamici obiteljskog konteksta. Međutim, njegova kompetencija, usvajanje kulturnih i socijalnih normi ovisi i o vršnjacima, odgojiteljima, učiteljima, medijima i drugim odgojnim sredinama koji imaju utjecaj na ponašanje i oblikovanje stavova. Istraživanja pokazuju da su komercijalni mediji radikalno izmijenili način na koji se djeca igraju i ponašaju zanemarujući značaj kreativnih igara, kritičkog mišljenja, socijalnih kontakata.
Suprotstavljanje snažnom globalnom marketingu usmjerenom prema dječjoj što većoj potrošnji, nekritičnom prihvaćanju svega što se djeci nudi i socijalnom usamljivanju čini se „nemogućom misijom". Rad predstavlja znanstveno-pedagošku raspravu o činjenici komercijalizacije ranog djetinjstva i stvaranju vrijednosnih mentalnih „mapa" uz pomoć medija, potrošnje, igre i igračaka. U cilju učinkovitije zaštite djece od manipulacije i agresivnih pokušaja minoriziranja značaja obitelji i odgojno-obrazovnih institucija promičemo stajalište o neminovnom osnaživanju partnerstva roditelja i odgojitelja. Uspostavljanje partnerstva odgojno-obrazovnih institucija s roditeljima jedna je od temeljnih i učinkovitijih pretpostavki u poticanju razvoja i zaštite djece, a u obiteljskoj i pedagoškoj praksi, čini se, marginalizirani je pedagoški problem.
Ključne riječi
rano djetinjstvo; odgojitelji; manipulacija; moralne vrijednosti; igračke
Hrčak ID:
117851
URI
https://hrcak.srce.hr/117851
Datum izdavanja:
18.2.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 4.148
*