Izvorni znanstveni članak
KONVERZACIJA U RAZREDU: ODGOJNA STRATEGIJA PITANJA I TIŠINE
Rita Scotti Jurić
Sažetak
Kvaliteta odnosa između nastavnika i učenika, tj. intencionalnost, procesi komunikacije i interakcije, od velike je važnosti za uspjeh procesa učenja. Postavljanje pitanja najrašireniji je način podučavanja u nastavi jezika. Ova se odgojna praksa treba temeljito proučiti da bi se uvidio odnos koji postoji između upitnih replika i onih koji to nisu, i uvidjela učestalost pitanja i njezina pragmatička opravdanost. Istraživanje uzima u obzir načine kojima nastavnik organizira sudjelovanje u razrednim aktivnostima, prvenstveno kroz govor, dijalog i razgovor, što omogućuje uredno i pravilno odvijanje komunikacije. Opisuje se konverzacijska struktura školske interakcije koja se temelji na trodijelnosti pitanja – odgovora – komentara, i to kao jedna od temeljnih preduvjeta komunikacije i prijenosa transfera) značenja, tj. usmjeravanja interakcijskog prometa unutar razreda.
Ključne riječi
pitanja; školska interakcija; konverzacijska struktura; tišina
Hrčak ID:
11542
URI
Datum izdavanja:
5.12.2006.
Posjeta: 20.156 *