Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE UČITELJA U PRIMARNOM OBRAZOVANJU

Marina Đuranović ; Osnovna škola Okučani,Okučani, Hrvatska
Irena Klasnić ; Osnovna škola Jurja Habdelića, Velika Gorica, Hrvatska
Goran Lapat ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 137 Kb

str. 34-44

preuzimanja: 2.607

citiraj


Sažetak

U kratkom vremenu znanje se mnogostruko povećava. Nove informacijske i komunikacijske tehnologije sve više utječu na sve aspekte ljudskog života. Radne vještine postaju sve kompleksnije. Tempo života je sve brži. Društvo se nezaustavljivo razvija. Usporedo s razvojem društva razvija se i škola. Današnje, postmoderno društvo pred školu postavlja nove izazove koji su vrlo kompleksni, a od nje očekuje da na njih uspješno odgovori. Škola više nije ustanova od koje se očekuje da prvenstveno obrazuje učenike. Od škole se očekuje kompenzacija svih nedostataka obiteljskog i društvenog života. To nije lagan zadatak, kako za školu kao instituciju, tako i za učitelje koji rade u njoj. Pri tome se otvaraju brojna pitanja i dileme koja iziskuju znanstveno i stručno promišljanje, kako svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa, tako i ostalih subjekata koji su posredno ili neposredno povezani s ovom problematikom. Kako bi uspješno riješili zadatke koji se stavljaju pred njih, učitelji danas moraju steći obrazovanje koje se može nadograđivati i tako podići na višu kvalitativnu razinu.
U ovom radu govorit će se o pedagoškim kompetencijama učitelja koje su samo dio kompetencija koje današnji učitelj mora posjedovati i konstantno usavršavati.

Ključne riječi

škola; učenik; učitelj; pedagoška kompetencija

Hrčak ID:

121332

URI

https://hrcak.srce.hr/121332

Datum izdavanja:

13.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 5.291 *