Izvorni znanstveni članak
ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE
Damir Purković
; Rilozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za politehniku, Rijeka, Hrvatska
Eugen Ban
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Nastava tehničke kulture, kao dio posebnoga tehničkog i informatičkog odgojno-obrazovnog područja, suočena je s problemom nedovoljne i/ili neprihvatljive ostvarenosti ishoda učenja i ciljeva nastave. Problem se često očituje kroz izrazito neobjektivnu i nestručnu percepciju postignuća nastavnika. To za posljedicu ima formalizam u nastavi, neprimjeren odnos učenika, roditelja i javnosti prema tehničkom nastavnom području te, u konačnici, negativno utječe na izbor zanimanja učenika i njegovu daljnju karijeru.
Zbog nedostatka posebno obrazovanih nastavnika za ovo područje, uzroke takvom stanju moguće je pronaći i u utjecaju njihova formalnog obrazovanja na percepciju postignuća, odnosno, utjecaju razine nastavničkih kvalifikacija na pristup evaluaciji postignuća učenika.
U tu svrhu provedeno je istraživanje i analiza formalnoga obrazovanja nastavnika koji izvode nastavu tehničke kulture, te njihova percepcija razine postignuća učenika. Istraživanjem su obuhvaćene sve formalno stečene kvalifikacije nastavnika i raspodjela ocjena učenika u redovnoj nastavi tehničke kulture u osnovnoj školi.
Analiza podataka indicira značajno različitu percepciju razine postignuća učenika između nastavnika s primarno nastavničkim kvalifikacijama i onih čije nastavničke kvalifikacije nisu rezultat primarno formalnoga akademskog obrazovanja.
Rezultati istraživanja upućuju na nužnost ujednačavanja nastavničkih kompetencija i mehanizama za procjenu razine postignuća učenika. To zahtijeva sustavnu provedbu permanentnoga obrazovanja nastavnika u smislu razvoja nastavničkih kompetencija, uspostavu prihvatljivoga mehanizma za vrjednovanje ishoda učenja, te intenzivnije obrazovanje novih nastavnika u tom nastavnom području.
Ključne riječi
kvalifikacije nastavnika; ishodi učenja; postignuća; tehnička kultura; tehničko obrazovanje
Hrčak ID:
121406
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 2.653 *