Pregledni rad
POPULARIZACIJA ZNANOSTI I PRIRODOSLOVNO OBRAZOVANJE: ANALIZA IZAZOVA U PROCESU PROMICANJA STVARANJA DODATNOG PROSTORA
Diogo Gomes
; School of Education NUI Galway, Irska
Veronica McCauley
; School of Education NUI Galway, Irska
Sažetak
Kako bi ostvarile gospodarski rast, države se oslanjaju na znanstvena istraživanja, za što je potreban sve veći broj znanstvenika, što za sobom povlači potrebu da se više studenata odlučuje za znanstvenu karijeru. Literatura i postojeća praksa sugeriraju kako su prirodoslovnom obrazovanju potrebne strukturalne i metodološke prilagodbe kojima bi se odgovorilo na zahtjev za mladim znanstvenicima. S ciljem povećanja interesa za znanost i unaprjeđivanje poučavanja u školi organiziraju se programi popularizacije znanosti. Ti su programi nažalost još uvijek sporadični i nekoherentni. Smatra se da je potrebna njihova daljnja integracija u formalno obrazovanje kako bi se ostvarili njihovi ciljevi i potencijal. Time bi se stvorio tzv. treći prostor djelovanja (eng. third space) u prirodoslovnom obrazovanju, u kojem se spajaju formalne aktivnosti i neformalni programi. Istraživanje će se usmjeriti na analizu takve interpretacije na razini razredne nastave u Irskoj. Analizirat će se metodički izazovi s kojima se susreću učitelji i volonteri pri popularizaciji znanosti u nastavi Prirode i društva. Dodatni je cilj istražiti poteškoće u procesu popularizacije znanosti u školi i kako one utječu na parnerstvo škole i zajednice
Ključne riječi
prirodoslovno obrazovanje; popularizacija znanosti; treći prostor djelovanja; izazovi; učenje otkrivanjem
Hrčak ID:
121521
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 2.614 *