Prethodno priopćenje
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA ČETVRTIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Dražen Rastovski
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Mara Šumanović
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Zvonimir Tomac
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učenika četvrtih razreda osnovne škole prema predmetu Tjelesna i zdravstvena kultura. Uzorak ispitanika obuhvatio je 331 učenika (174 učenika i 157 učenica) četvrtih razreda osnovnih škola iz Osijeka. Konstruiran je upitnik zadovoljavajuće pouzdanosti (Cronbach α = 0.82) koji je sadržavao jedanaest čestica kojim su se istražila obilježja predmeta: zanimljivost, težina, razumljivost, korisnost i omiljenost. Dodatni se skup od šest varijabli odnosio na kategorijalne varijable (spol, opći uspjeh, ocjena iz tjelesne i zdravstvene kulture u četvrtom razredu, slobodna dnevna tjelesna aktivnost, tjedni broj održanih sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture te omiljenost nastavnih predmeta). One su poslužile i kao kriteriji za procjenu razlika u percepcijama učenika prema predmetu. U obradi podataka koristili su se deskriptivna statistika, frekvencije i postotci odgovora na Likertovoj skali, faktorska analiza i univarijatna analiza varijance ANOVA za utvrđivanje razlika u procjenama učenika. Rezultati ukazuju kako učenici visokim ocjenama vrjednuju tjelesnu i zdravstvenu kulturu (AS = 4.1do 4.8). Omiljen im je, zanimljiv, razumljiv, koristan i lak predmet. Većini učenika jedna je od tri najomiljenija školska predmeta. Faktorskom analizom dobivena je latentna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Razlike u procjenama omiljenosti značajne su s obzirom na spol, ocjenu iz predmeta te najomiljeniji nastavni predmet. Predmet je omiljeniji dječacima; učenicima koji su u predmetu postigli izvrsnu ocjenu i koji su ga procijenili jednim od tri svoja najdraža predmeta.
Ključne riječi
učenici četvrtog razreda osnovne škole; omiljenost predmeta; percepcije; procjene; tjelesna i zdravstvena kultura
Hrčak ID:
121535
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 2.658 *