Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MASOVNI MEDIJI I POSTMODERNO DRUŠTVO

Dunja Dulčić ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 418 Kb

str. 87-97

preuzimanja: 9.594

citiraj


Sažetak

Mediji kroz povijest razvoja predmodernog i modernog društva sredstva su komunikacije koja se prilagođavaju društvenim promjenama, ali uvijek u funkcije održavanja date strukture društvene moći. U današnjem društvu koje se nalazi u tranziciji, mediji pokazuju eksplicitni interes da sudjeluju u strukturi društvene moći. Otvara se proces osamostaljivanja dijela medija, a taj proces mijenja ulogu medija u društvu, a time i društvenu funkciju medija. To se manifestira u činjenici da je suvremena tehnologija omogućila dijelu medija oslobađanje od kontrole države i krupnog kapitala, te tako oslobođeni mediji teže društvenoj moći. Polazeći od navedenih pretpostavki, u radu se istražuje hipoteza o posebnostima masovnih medija i postmasovnih medija kao faktora društvene strukture suvremenog društva, ponajprije hrvatskog. Analizom literature i primjerima iz Hrvatske, u radu se istražuje hipoteza o autonomnom utjecaju medija na strukture društva. Mediji podržani suvremenom tehnologijom, u društvu na prijelazu sve više marginaliziraju snagu nacionalne države, slabe vjeru u parlamentarizam i demokratske institucije koje smo dosad poznavali, te ukidaju razlike između globalnog i lokalnog. Efekt toga je brzo urušavanje tradicionalnih koncepata i neupitnih vrijednosti poput autoriteta, hijerarhije itd. Izvjesno je da društvene promjene koje su na dijelu oblikuju nove društvene odnose, u kojima će zacijelo slobodni mediji imati ne samo funkciju faktora poticaja društvenih promjena, nego će i participirati u redizajniranoj stukturi društvene moći. Ta revolucija vodi i do brojnih interpretacija istih činjenica, pa je teško utvrditi što je „objektivno“. Virtualni svjetovi koji nas danas okružuju dodaju novu dimenziju iskustvu i stvarnosti.

Ključne riječi

masovni mediji; moderno i posmoderno društvo; komunikacija; moć medija

Hrčak ID:

122447

URI

https://hrcak.srce.hr/122447

Datum izdavanja:

30.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 14.627 *