Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA

Slavica Šimić Šašić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Mira Klarin ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Kristina Grbin


Puni tekst: hrvatski doc 374 Kb

str. 7-27

preuzimanja: 1.485

citiraj


Sažetak

Istraživanja pokazuju da je kvaliteta učitelja najvažniji pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Iako buduće učitelje na izbor profesije motiviraju prvenstveno intrinzični razlozi, ipak veliko radno opterećenje, male plaće, problemi s učeničkom disciplinom i negativna slika o učiteljskoj profesiji - glavni su razlozi koji bi ih mogli navesti na odustanjanje od učiteljske profesije. Provedenim istraživanjem željelo se utvrditi koji su motivacijski čimbenici važni za izbor učiteljskog zanimanja, zadovoljstvo studijem i izborom profesije, kao i mijenja li se važnost motivacijskih čimbenika i zadovoljstvo s obzirom na godinu studija. Na kraju se željelo provjeriti doprinose li motivacijski čimbenici i zadovoljstvo studijem objašnjenju zadovoljstva izborom profesije.
U ispitivanju je sudjelovalo 179 studenata svih pet godina učiteljskog studija na Sveučilištu u Zadru. Studenti su ispunili Upitnik čimbenika koji utječu na izbor učiteljske profesije (FIT-choice) i odgovorili na dva pitanja o zadovoljstvu studijem i zadovoljstvu izborom učiteljske profesije.
Rezultati su pokazali da su najvažniji čimbenici izbora učiteljske profesije privlačnost rada s djecom, mogućnost djelovanja na budućnost djece i intrinzična vrijednost poučavanja, kao i vjerovanja da je učiteljski posao težak te da zahtijeva visoku stručnost. Najmanje važni čimbenici su mobilnost zanimanja, plaća i drugi izbor, odnosno činjenica da dijelu studenata učiteljski studij nije bio prvi izbor. Utvrđeno je također da su studenti zadovoljni izborom profesije, ali i studijem. Neki motivacijski čimbenici (rad s djecom, percepcija vlastitih sposobnosti, utjecaj drugih i sigurnost zaposlenja), kao i zadovoljstvo izborom profesije, pokazuju neke razlike s obzirom na godinu studija, s glavnom tendencijom javljanja zabrinutosti i smanjenja zadovoljstva u studenata završne godine. Na kraju smo utvrdili da su neki motivacijski čimbenici kao i zadovoljstvo studijem značajni prediktori zadovoljstva izborom učiteljske profesije.

Ključne riječi

motivacijski čimbenici izbora učiteljskog zanimanja; zadovoljstvo studijem; zadovoljstvo izborom učiteljske profesije

Hrčak ID:

122637

URI

https://hrcak.srce.hr/122637

Datum izdavanja:

10.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.048 *