Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Rukovodeća uloga ravnatelja u školi

Ines Blažević orcid id orcid.org/0000-0001-6735-2922 ; Agencija za odgoj i obrazovanje - Podružnica Split


Puni tekst: hrvatski pdf 383 Kb

str. 7-21

preuzimanja: 2.946

citiraj


Sažetak

Rad se bavi problemom rukovođenja škole odnosno rukovodećom ulogom ravnatelja škole koja se promatra kroz njezine odrednice: motivaciju, komunikaciju, međuljudske odnose, razvoj škole, uvođenje inovacija i promjena, stručno usavršavanje djelatnika škole te ugled škole u društvu. Slijedom teorijske analize ovog problema provedeno je empirijsko istraživanje među ravnateljima i učiteljima osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije kojemu je bio cilj ustvrditi kako ravnatelji i učitelji percipiraju ulogu ravnatelja kao rukovoditelja škole, koliko su zadovoljni realizacijom rukovodeće uloge ravnatelja u školi i postoji li razlika u percepciji iste od strane ravnatelja i učitelja. Utvrđeno je da ispitanici rukovodeću ulogu ravnatelja u školi percipiraju kroz fleksibilnost i autoritativnost ravnatelja u samoj njezinoj realizaciji promatranu kroz njezine odrednice. Uglavnom su zadovoljni realizacijom rukovodeće uloge ravnatelja u školi, iako postoje određene razlike u percepciji s obzirom na socio-demografska obilježja ispitanika. Analizirajući sveukupne rezultate istraživanja, koji jesu na zadovoljavajućoj razini, vidljivo je da ipak ima prostora za bolju realizaciju pojedinih odrednica uloge ravnatelja kao rukovoditelja škole te otvaranje mogućnosti daljnjeg napredovanja i usavršavanja ravnatelja u ovom pogledu.

Ključne riječi

menadžment škole; ravnatelj; rukovođenje; učitelj; vođenje

Hrčak ID:

123227

URI

https://hrcak.srce.hr/123227

Datum izdavanja:

15.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.209 *